• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102756
+
-

در حاشیه سیاست


وزیر بهداشت: استعفا نداده‌ام
وزیر بهداشت به‌دنبال طرح شایعات مبنی بر کناره‌گیری‌اش از مسئولیت به ایرنا گفت: بنده استعفا نداده‌ام و همچنان به فعالیت خود برای مهار اپیدمی کرونا ادامه می‌دهم. سعید نمکی تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان نامه‌ای مبنی بر استعفا به هیأت دولت نداده‌ام و همچنان به تلاش خود برای کنترل اپیدمی کرونا در سراسر کشور به‌خصوص استان‌هایی که بیشتر درگیر هستند، ادامه می‌دهم. وضعیت کرونا در کشور عادی نیست و باید همه مردم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. امیدوارم بتوانیم با همکاری مردم و همه دستگاه‌ها این اپیدمی را مهار کنیم.

  اگر این دولت نبود وضع صد برابر از این بد‌تر می‌شد
سخنگوی دولت در نشست خبری روز دوشنبه ‌خود در پاسخ به سؤالی درخصوص انتقادات از وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و بی‌تأثیر بودن دستورات رئیس‌جمهور درباره این نابسامانی‌ها گفت: «معتقدم نقد باید زمینه منصفانه داشته باشد و همه ابعاد موضوع را در بر بگیرد تا بتواند پیش روی مخاطب تصویر درستی ایجاد کند.» براساس گزارش ایرنا، علی ربیعی تصریح کرد: «ما با پدیده ترامپ نامتعادل‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا بر سر یک کشور زورگو که ابزار نظامی، سیاسی و اقتصادی قوی دارد، روبه‌رو بودیم. آیا کسی تردید دارد که امروز ناکامی‌های داخلی آمریکا، نوع تصور و تفکر خود ترامپیست‌ها و در کنار آنها رژیم صهیونیستی و بعضی کشورهای منطقه بزرگ‌ترین موضوع مورد مخالفت و خصومت خود را جمهوری اسلامی ایران قرار دادند؟ دوستان در این زمینه بحث می‌کنند اما تحریم را نمی‌بینند و عامل آن را نمی‌گویند. شما درآمد ارزی‌تان امسال چقدر بوده و چگونه کالای اساسی مردم را تامین کردید و زندگی مردم را نگه داشتید؟ من ادعا نمی‌کنم امروز جامعه از زندگی خود خوشحال است، نگرانی وجود دارد اما علتش را هم بگویید که اگر این دولت نبود شمایی که مدعی هستید وضع صد برابر بدتر از این می‌شد.»

  احمدی‌نژاد می‌آید
عباس امیری‌فر، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری دولت محمود احمدی‌نژاد با پیش‌بینی حضور رئیس دولت دهم در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم به خبرآنلاین گفته: «با شناختی که من دارم او در انتخابات شرکت خواهد کرد.» به گفته او؛ «‌احمدی‌نژاد برای آنکه موضوع ۹۶ و ردصلاحیتش دوباره تکرار نشود احتمالا با شورای نگهبان وارد مذاکره خواهد شد و در رابطه با رعایت خط قرمزها تعهدی به حاکمیت خواهد داد.» امیری‌فر، اقبال جامعه به احمدی‌نژاد برای انتخابات 1400را بالا دانسته و استدلال آورده: «شخصیتی مانند آقای رئیسی اگر احمدی‌نژاد را به‌عنوان معاون اول و نفر دوم خود انتخاب کند، در رأی‌گیری این فرد خیلی تأثیر دارد یعنی محبوبیت احمدی‌نژاد می‌تواند آرا را به‌خود جذب کند؛ همه اینها بستگی به‌خود ایشان دارد.»

  انتقاد عارف از تداوم حصر
رئیس بنیاد امید ایرانیان از وضعیت جسمانی حجت‌الاسلام مهدی کروبی کسب اطلاع کرد. به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در گفت‌وگوی تلفنی با فاطمه کروبی با بیان اینکه آقای کروبی از چهره‌های مؤثر انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: وضعیت حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد با نگاهی که به منافع ملی وجود دارد، باید حل و فصل می‌شد و تداوم این وضعیت را به نفع منافع ملی نمی‌دانم و امیدوارم برای همگرایی بیشتر هر چه زودتر شاهد حضور این عزیزان در جمع یاران انقلاب باشیم. وی خطاب به فاطمه کروبی گفت: سلام ویژه من را به آقای کروبی برسانید و سلامتی کامل ایشان را از خداوند منان خواستارم. فاطمه کروبی نیز از پیگیری‌های عارف در مورد وضعیت محصوران قدردانی و از روند درمانی همسر خود توضیحاتی را ارائه کرد.

  واکنش پزشکیان به نامزدی ریاست‌جمهوری
نماینده اصلاح‌طلب مجلس به برخی اخبار مبنی بر احتمال کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400واکنش نشان‌داد و گفت: فعلا خبری نیست. خبرگزاری فارس در پیش‌بینی خود از رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400گزارش داده: «11‌ماه به انتخابات باقی مانده و برخی رسانه‌ها از هم‌اینک، گزینه‌های احتمالی را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌کنند که در همین حین، نام مسعود پزشکیان نیز در میان کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلب دیده می‌شود.» برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند که احزاب اصلاح‌طلب مسعود پزشکیان را به‌عنوان گزینه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400مورد بررسی قرار داده‌اند و در همین رابطه نماینده مردم تبریز در مجلس با رئیس دولت اصلاحات دیدار کرده است.

  نامه حزب اعتماد ملی به رئیسی
حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواستار رفع حصر ۱۰ساله مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی شد. به گزارش اعتمادآنلاین، در بخش‌هایی از این نامه که پس از آسیب جسمانی اخیر کروبی نوشته شده، آمده است: «جناب آقای کروبی با گذشت ۸۳سال سن، ایام کهنسالی عمر خود را با مشقت تحمیلی و در حصر خانگی و محرومیت از بدیهیات زندگی عادی و حال نامساعد جسمی سپری می‌نماید؛ در طول یک‌ماه اخیر به دلیل فشارهای ناشی از این حصر با افت شدید فشار خون(۵/۵ درجه) و پوکی استخوان مواجه گشته که بر اثر عدم‌تعادل جسمانی ناشی از آن دچار شکستگی استخوان دست گردیده و هم‌اکنون با سختی ایام را سپری می‌نماید. نیک می‌دانید که این وضعیت درخصوص جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسر بزرگوارشان سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد نیز جاری و ساری است. اکنون امید و انتظار این است با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پیگیری قانونی و مصلحانه امر در دستور کار حضرتعالی و دستگاه قضایی کشور قرار گیرد و حصرآیت‌الله مهدی کروبی و همچنین مهندس میرحسین موسوی و همسر گرامی‌اش خانم دکتر زهرا رهنورد که از مواریث دوران مدیریت قضایی قبل بوده در دوره مدیریت جدید خاتمه یافته و این قفل سیاه با کلید جنابعالی گشایش یابد.»

  منتجب‌نیا: سیدحسن خمینی نیاید
دبیرکل حزب جمهوریت درباره انتخابات 1400به ایسنا گفت: برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ و ۹۶ حضور داشتند و طبیعی است که اکنون ذهنیت‌ها به سوی این افراد برای حضور در انتخابات برود؛ مثلا این ذهنیت در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد که اسحاق جهانگیری که در انتخابات ۹۶ به نفع روحانی فعالیت کرد و در این 7 سال معاون اول رئیس‌جمهور بود، به انتخابات ۱۴۰۰ ورود می‌کند مخصوصا که مورد حمایت حزب کارگزاران است. افراد دیگری هم مثل محمدرضا عارف هستند که ممکن است وارد انتخابات شوند. رسول منتجب‌نیا همچنین با اشاره به مطرح شدن نام سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: امام خمینی(ره) راضی نبود اعضای بیت ایشان وارد مسئولیت‌های اجرایی شوند. به‌خاطر جایگاه بیت امام (ره)، مصلحت نیست که سیدحسن خمینی وارد انتخابات شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید