• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 خرداد 1399
کد مطلب : 102663
+
-

جزئیات سرقت مسلحانه از طلافروشی در ملارد

رویداد
جزئیات سرقت مسلحانه از طلافروشی در ملارد


تحقیقات پلیس برای دستگیری دزدان مسلح طلافروشی در شهر ملارد در حالی ادامه دارد که به گفته پلیس، میزان طلاهای سرقت‌شده بسیار کمتر از آن چیزی است که در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است.
به گزارش همشهری، این سرقت حوالی ظهر شنبه از یک طلافروشی در خیابان امام‌خمینی شهر ملارد در غرب استان تهران رقم خورد و در جریان آن 4دزد مسلح به یک طلافروشی دستبرد زدند و مقدار زیادی طلا سرقت کردند. فیلم‌های منتشر‌شده از صحنه این سرقت، مردان مسلحی را نشان می‌دهد که با یک خودروی پژو، مقابل مغازه طلافروشی توقف کرده و پس از آن درحالی‌که سلاح کلاشنیکف در دست دارند، وارد طلافروشی شده و با تهدید صاحب مغازه، اقدام به جمع‌آوری طلاها می‌کنند. در این میان یکی از سارقان که بیرون از مغازه و مراقب اوضاع است نیز تلاش می‌کند با شلیک‌های بی‌هدف و ایجاد رعب و وحشت مانع از حضور مردم در محل سرقت شود و لحظاتی بعد دزدان درحالی‌که طلاهای مسروقه را داخل یک گونی نارنجی ریخته‌اند، از مغازه خارج شده و سوار بر خودروی پژو متواری می‌شوند. سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران در گفت‌وگو با همشهری درباره این سرقت می‌گوید:‌ متأسفانه مغازه‌ای که هدف دستبرد قرار گرفته است، در محل مناسبی نبود و قبلا پلیس به صاحب مغازه‌ درباره رعایت مسائل امنیتی هشدارهایی داده بود. وی ادامه می‌دهد:‌ محل مغازه در خیابانی است که به هیچ‌عنوان راسته فعالیت صنف طلافروشان نیست و این مغازه تنها طلافروشی واقع در آن حوالی بوده و به همین دلیل پیش از این به صاحب مغازه اخطار داده شده بود که علاوه بر رعایت مسائل امنیتی، نسبت به نصب سامانه مها(سامانه هشدار الکترونیکی پلیس) اقدام کند که متأسفانه این کار را نکرده بود. درصورتی که این سامانه در مغازه مورد نظر فعال بود، به‌راحتی هشدار سرقت به پلیس مخابره شده و با حضور به موقع مأموران می‌شد از این حادثه جلوگیری کرد.
به گفته سرهنگ سرپناه، در این حادثه دزدان 4نفر بودند که با تیراندازی اقدام به ایجاد رعب و وحشت کرده و پس از آن به طلافروشی دستبرد زده‌ بودند که برخلاف آنچه در شبکه‌های اجتماعی اعلام و میزان طلای سرقتی 20کیلو عنوان شده است، باید گفت که میزان طلاهای به سرقت رفته بسیار کمتر از این مقدار است و هم‌اکنون پلیس با سرنخ‌های خوبی که در این پرونده به‌دست آورده، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح را در دستور کار خود قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید