• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 24 خرداد 1399
کد مطلب : 102461
+
-

نسل آینده آنالیزورهای فوتبال

یک استارتاپ آلمانی با به‌دست آوردن سرمایه‌ای ایده‌آل به‌دنبال ایجاد تحول در فوتبال دنیاست و به مربی‌ها اجازه تحلیل مدرن بازی‌ها را می‌دهد

نسل آینده آنالیزورهای فوتبال

یک استارتاپ آلمانی با به‌دست آوردن یک سرمایه 8میلیون‌و800هزار یورویی قصد دارد روی نسل آینده پلتفرم‌های آنالیز مسابقات ورزشی کار کند. این استارتاپ سرمایه مذکور را از شرکت‌های مختلفی به‌دست آورده تا بتواند فناوری‌اش را توسعه بخشد و پیشرو ارائه خدمات آنالیز در حوزه ورزش و خصوصا فوتبال باشد.

برنامه بپرو
استارتاپ آلمانی Bepro در سال2015 و در شهر شمالی هامبورگ، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت آلمان، تاسیس شده است. به گزارش همشهری و به نقل از وب‌سایت ای‌یو استارتاپس، در اصل باید گفت این استارتاپ که از کره‌جنوبی به اروپا رسیده، ابزار و امکانات فوق‌العاده‌ای برای ساخت نسل جدیدی از نرم‌افزارهای آنالیز فوتبال دارد که با آن چیزی که هم‌اکنون در دنیا می‌بینیم، کاملا متفاوت است. با استفاده از یک مجموعه چند دوربینی ثابت، حرکت همه بازیکنان فوتبال در زمین دنبال و ضبط شده و آمار دقیق بازی و وضعیت عملکرد تیم‌ها ارائه می‌شود. با نگاهی به تجزیه و تحلیل ویدئو، هر داده‌ای به‌راحتی با لحظه دقیق مسابقه پیوند می‌خورد که می‌تواند برای مرجع اصلی پخش شود. کاربران همچنین می‌توانند کلیپ‌ها را مطابق با دیدگاه تاکتیکی خود ویرایش و به آن نشانه‌های بصری اضافه کنند تا به اعضای تیم توضیح دهند که چگونه در لحظه‌های خاص کار خود را بهبود بخشند.

مشتریان بزرگ
این بستر برای پشتیبانی از تیم‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای ساخته شده و به آنها در یافتن یک روش رقابتی مناسب کمک می‌کند. در این میان تیم‌ها می‌توانند با استفاده از پلتفرم بپرو، رویدادهای بازی و اتفاقات آن را با بازیکنان خود به اشتراک بگذارند و توضیحاتی را درخصوص آن ارائه دهند. همه این کارها از طریق یک پیشنهاد واحد انجام می‌شود که جاهای دیگر موجود نیست. استارتاپ بپرو در حال حاضر در 10بازار بزرگ جهانی از جمله لیگ‌های برتر اروپایی مانند لیگ برتر انگلستان، بوندس‌لیگا، لالیگا، 
سری A و لیگ2 فرانسه به باشگاه‌ها در 2سطح تیم اصلی و تیم جوانان خدمات‌رسانی می‌کند.

نمونه‌ای از خدمات
استارتاپ بپرو در وب‌سایت رسمی خود خدماتی را که ارائه می‌دهد دسته‌بندی کرده که یکی از آنها، سیستم دوربین‌های ثابت است. این استارتاپ، ورزشگاه یا زمین تمرینی تیم‌ها را با 3دوربین 4K قدرتمند به‌همراه میکروفن پوشش می‌دهد. با ارائه تصاویر سه‌بعدی، هیچ حرکتی از دید آنها پنهان نمی‌ماند و به این شکل، آنها می‌توانند خدماتی بی‌نظیر و با کیفیت بسیار بالا به مشتریان خود ارائه دهند.

تقابل با ویروس کرونا
بودجه اخیر با توجه به مشکلات عدیده صنعت ورزش که بیشتر آن ناشی از بیماری فراگیر کووید-19 است، می‌تواند امری خوب تلقی شود. با وجود اینکه ورزش دنیا تقریبا در حالت تعطیلی قرار دارد، این سرمایه‌گذاری حکایت از اعتقاد قوی سرمایه‌گذاران در تیم، محصول و پتانسیل رشد شرکت Bepro دارند. پس از شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های مختلف ورزشی ازجمله فوتبال در جهان به حالت تعطیل درآمد و فقط معدودی از کشورها، کار خود را در این خصوص دنبال کردند. در میان مشتریان استارتاپ بپرو، رقابت‌های بوندس‌لیگا زودتر از سایرین از سر گرفته شد و سایر لیگ‌ها ‌غیر از فرانسه از سر گرفته می‌شود. در عین حال رقابت‌های یورو2020 نیز به سال دیگر موکول شده که این هم برای استارتاپ‌های فوتبالی خبری ناخوشایند محسوب می‌شود.

تحول بزرگ در صنعت ورزش
لوئیس کانگ، مدیرعامل استارتاپ بپرو، درباره سرمایه‌ای که شرکتش به‌دست آورده و روزهای آینده تیمش می‌گوید: «ما شاهد آغاز یک تحول مهم در صنعت ورزش هستیم که از فناوری جدید و تمرکز بیشتر روی آنالیزها استفاده می‌شود. این سرمایه‌گذاری موقعیت ما را به‌عنوان رهبران و پیشتازان این تغییر، تقویت می‌کند. دریافت این سرمایه بزرگ باوجود وضعیت دشواری که بیماری کووید-19 برای جهان پدید آورده، بسیار عالی بوده است. ما کاملا هیجان‌زده هستیم و همچنان به ارتقای پلتفرم خود ادامه می‌دهیم و در این روزهای چالش‌برانگیز برای مشتریان خود نیز ارزش فراوانی قائل هستیم».

مشتریان بزرگ
استارتاپ بپرو در حال حاضر در 10بازار بزرگ جهانی از جمله لیگ‌های برتر اروپایی مانند لیگ برتر انگلستان، بوندس‌لیگا، لالیگا، سری A و لیگ2 فرانسه به باشگاه‌ها در 2سطح تیم اصلی و تیم جوانان خدمات‌رسانی می‌کند

این خبر را به اشتراک بگذارید