• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102287
+
-

با شما، برای شما


قرار است بنویسید... کوتاه اما بنویسید... ساده، روان، راحت... از خیلی پیش از اینها بنا داشتیم فضایی را فراهم کنیم تا صحبت‌ها، دیدگاه‌ها، ایده‌ها، انتقادها، اعتراض‌ها و پیشنهادهای شما بی‌واسطه به صفحه ما راه پیدا کند. در حقیقت هدف اصلی ما تدارک یک صفحه بود (و البته هنوز هم هست) اما ترجیح دادیم که آرام آرام و ستون به ستون پیش برویم و قدم‌هایمان را هر روز محکم‌تر کنیم و بعد پنجره‌ای بزرگ‌تر را به روی شما بگشاییم.
برای همین، اگر نگاه و دیدگاه خاصی دارید... اگر موضوع و مسئله‌ای دغدغه ذهنی شماست... اگر نسبت به موردی انتقاد یا اعتراضی دارید... اگر فکر می‌کنید که باید توجه جامعه یا مسئولان را به نکته یا موضوعی جلب کنید... اگر پیشنهاد مشخصی برای حل مشکلی دارید... اگر نسبت به برخی تصمیم‌ها، برنامه‌ها و... در موضوعات مختلف شهری، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و...  نظر موافق یا مخالف دارید، آستین بالا بزنید و همینطور که در تاکسی یا اتوبوس نشسته‌اید یا در جمع و محفل دوستانه یا خانوادگی مشغول گپ‌وگفت هستید، یا روی مبل و جلوی تلویزیون و یا حتی توی تختخواب لم داده‌اید، آنچه را در ذهنتان می‌گذرد و می‌خواهید آن‌را برای دیگران به اشتراک بگذارید، در قالب یک متن کوتاه بنویسید و برای ما پیامک کنید، تا بقیه خوانندگان روزنامه و مردم و همینطور مسئولان، این نظرات و دیدگاه‌ها را ببینند و بدانند و بخوانند و شاید همین اتفاق، سبب خیر و منشأ یک حرکت تازه و مؤثر شود.
ادب و اخلاق اجتماعی، همان گذرنامه یا مجوز ورود و انتشار دیدگاه‌ها و نظرات شماست که ما هم خیلی روی آن تأکید داریم و مطمئنیم که شما هم به آن باور دارید و موقعیت ما را در انتشار آنها درک می‌کنید! اتفاقا همین ادب و اخلاق است که راه را برای رسیدن به آن بالاها هموار می‌کند. قرار است برای رساندن این نظرات، دیدگاه‌ها و ایده‌های شما به دیگران با هم همدست شویم؛ مهم همین بزرگراه یکطرفه است، البته این بار از پایین به بالا؛ بدون توقف، مستمر و مستدام.  در ابتدای این همراهی، با نظرات و دیدگاه‌های شما در قالب موضوعات آزاد شروع می‌کنیم، اما قرار نیست در این نقطه متوقف بمانیم؛ فکرهای دیگری هم داریم و بنا داریم که خیلی زود با طرح موضوع‌های هفتگی، جای شما را خیلی بیشتر از قبل در صفحات روزنامه باز کنیم و از صحبت‌ها و نظرات و دیدگاه‌های شما صفحه‌ای را شکل بدهیم که متعلق به‌خود شماست و قرارنیست پای مسئولی به آن باز شود!  برای گرفتن نظرات و پیام‌های شما یک شماره تلفن همراه و نام کوچکتان کافی است. البته ما چند عدد میانی آن شماره را ستاره دار می‌کنیم تا فقط خودتان بدانید و بس... بدون نام‌خانوادگی، شهر یا... .
پس بی‌آب و تاب با همان لحن و ادبیات خودتان بنویسید...  قرار هم همین است؛ بنویسید... ساده و کوتاه... رُک و راست.
پیامگیر ما با شماره 09023828491 در تمام طول شبانه‌روز آماده دریافت پیام‌ها، نظرات و دیدگاه‌های شماست.
****
 4917* * * 0912- سهیلا:
هر تغییری نویدبخش تحول و بهروزی و امید به آینده‌ای روشن‌تر و پای گذاشتن در مسیر شکوفایی و استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و ایده‌های تازه برای حل مشکلات و کمبود‌های موجود است. امیدوارم مجلس جدید با همه توان در این مسیر قدم بردارد و برای سربلندی این مردم و مملکت از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

 6182* * * 0937– ابراهیم:
آقایانی که هر جا می‌نشینند چه در ارتباط با قیمت تعیین شده برای خودروها و چه بقیه کالاها و اجناس تولیدی در صحبت‌ها ، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و حتی یادداشت‌های خود در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مرتب از سرکوب قیمت‌ها و ضرورت جلوگیری از آن حرف می‌زنند، آیا در مورد سرکوب حقوق و دستمزدها به‌ویژه برای کارگران هم مطلبی به ذهنشان می‌رسد؟ و در مورد جلوگیری و پرهیز از سرکوب نرخ دستمزدها می‌توانند صحبت کنند و مطلب بنویسند تا توجه مدیران و مسئولان را به آسیب‌زا بودن این کار جلب ‌کنند؟ اگر قرار است کاری در این زمینه انجام شود باید دوطرفه و کاملا عادلانه باشد. نباید سود یک طرف به قیمت بدبختی و زیان طرف دیگر دیده شود.

 3673* * * 0912– سامان:
اینطور که ترکیب نمایندگان دوره جدید مجلس نشان می‌دهد اکثریت نمایندگان، نخستین دوره است که در مجلس حضور دارند و قبلا سابقه حضور در این جایگاه را نداشته‌اند. به خاطر همین امیدوارم این افراد ضمن حفظ استقلال فکری و سلامت در رأی و اندیشه، از کشیده شدن در ورطه حلقه‌ها، دسته‌بندی‌ها و جاذبه‌هایی که ممکن است از درون مجلس یا دولت سعی در تأثیر‌گذاری و هدایت آنان به مسیر یا نگاه و تصمیم خاصی انجام شود هوشیار باشند.

 9727* * * 0911– محمود:
در همه این سال‌ها و به دلایل یا بهانه‌های مختلف ارزش پول ملی روند نزولی داشته و به‌خصوص در 2 سال اخیر متأسفانه این روند کاهشی سرعت بیشتر و ویران‌کننده‌تری به‌خود گرفته، آیا نمایندگان دوره جدید مجلس می‌توانند روی این موضوع فکر کنند و با ارائه طرح‌های مؤثر و کارآمد ارزش پول ملی ما را به آن برگردانند و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری و از این طریق از بخش عمده جامعه و قشر‌های ضعیف‌تر حمایت کنند؟

 8721* * * 0914– رضا:
از شما به‌عنوان یک روزنامه و رسانه انتظار داریم که بیش از گذشته بازتاب‌دهنده نظرات، دیدگاه‌ها ، عقاید و... مختلف باشید نه فقط یک نوع خاص از عقاید و سلایق و دیدگاه‌ها. بی‌طرفی واقعی در حقیقت توجه به همه نظرات و دیدگاه‌ها و عقاید است نه طرد و بی‌توجهی به یک طیف خاص یا کنار گذاشتن بیشتر دیدگاه‌ها و عقاید و رد شدن از آنها و خنثی عمل کردن.

این خبر را به اشتراک بگذارید