• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 18 خرداد 1399
کد مطلب : 102076
+
-

سلطانی‌فر در دام تاج

ادعای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره نقش وزیر ورزش در قرارداد با ویلموتس، چالش تازه‌ای به راه انداخته است

سلطانی‌فر در دام تاج

ادعای مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، درباره شیوه انتخاب مارک ویلموتس به سرمربیگری تیم ملی، دردسر تازه‌ای برای وزیر ورزش و جوانان درست کرد. تاج جمعه‌شب در گفت‌وگویی تلویزیونی مدعی شد که سرمربی گران‌قیمت تیم ملی را مسعود سلطانی‌فر غیرمستقیم به فدراسیون معرفی کرده است: «وزیر ورزش نامه‌ای برای ما فرستاد و ویلموتس را به او معرفی کرده بودند. البته این موضوع طبیعی هم بود. سلطانی‌فر در این نامه نام 3سرمربی را جهت بررسی و بهره‌برداری لازم اعلام کرد. خوان لوپتگی، هروه رنار و مارک ویلموتس این افراد بودند.»
کسی نمی‌داند مهدی تاج به چه هدفی نام وزیر ورزش را به میان کشیده. برخی معتقدند او تلاش کرده با این کار بخشی از فشار ناشی از قرارداد گران‌قیمت با ویلموتس را به گردن مسعود سلطانی‌فر بیندازد. اگر هدفش این بوده باشد، احتمالا تصمیم درستی گرفته است؛ چرا‌که این گفت‌وگو ساعتی بعد بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد. اغلب تحلیل‌ها هم به ضرر وزیر ورزش بود.
دیروز صبح، روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان تلاش کرد فشار را از روی وزیر بردارد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «همانطور که آقای تاج گفتند، وزیر ورزش وجوانان صرفا نامه انجمن فرهنگی ایران و هلند را که در آن 3مربی خارجی باسابقه در تیم‌های ملی و باشگاهی کشورهای مختلف معرفی شده بودند، جهت بررسی به فدراسیون فوتبال ارجاع داده و این یک رویه معمول است که برخی افراد، نهادها و یا سازمان‌ها در مورد فدراسیون‌ها پیشنهاد یا درخواستی دارند که برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده و وزارت ورزش و جوانان این نامه‌ها را به فدراسیون‌های مختلف جهت بررسی ارجاع می‌دهد.»
ماجرا اما به همین جا ختم نشد. گروهی ایراد گرفتند که چرا باید یک انجمن غیرمرتبط مربی به وزیر معرفی کند. این سؤال زمانی اهمیت بیشتر پیدا کرد که برخی منابع خبری دیروز مدعی شدند انجمنی که ویلموتس و 2سرمربی دیگر را به سلطانی‌فر معرفی کرده، سال‌95 ‌توسط خود او افتتاح شده. آن روزها مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی بوده است.
قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران یکی از جنجالی‌ترین توافق‌های سال‌های اخیر بوده. گفته می‌شود این سرمربی بلژیکی که تنها 6بازی (4بازی رسمی و 2بازی دوستانه) روی نیمکت تیم‌ملی نشست، بیش از 6میلیون یورو از فدراسیون فوتبال ایران پول می‌خواهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید