• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 18 خرداد 1399
کد مطلب : 102040
+
-

پیام‌های صریح در سریال‌های سریع

سیمافیلم مینی‌سریال‌هایی‌ را با موضوع روح‌الله زم، ابوالحسن بنی‌صدر و سردار شهید قاسم سلیمانی می‌سازد

پیام‌های صریح در سریال‌های سریع

فهیمه پناه آذر_روزنامه نگار

سیمافیلم قصد دارد مجموعه مینی‌سریال‌هایی درباره شخصیت‌های تاریخی و اسامی‌ای که به‌تازگی رسانه‌ای شده‌‌اند، برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی سیما بسازد. صاحب‌نظران معتقدند هدف اصلی تولید این مجموعه‌ها واکنش سریع سازمان به جریان‌های فکری سیاسی روز است.

از روح‌الله زم تا سردار سلیمانی
داستان یکی از این مینی‌سریال‌ها زندگی روح‌الله زم است. در این سریال علاوه بر زندگی و شخصیت این مرد خبرساز به مقطع دستگیری و اعترافات وی پرداخته می‌شود. محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی این مجموعه را برعهده دارد.
همچنین سریال دیگری که ساخت آن در مرکز امور نمایشی سیما تصویب شده، زندگی ابوالحسن بنی‌صدر -اولین‌رئیس‌جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی- است. این اثر نیز در قالب مینی‌سریال تولید می‌شود و علاوه بر بررسی شخصیت و زوایای زندگی ابوالحسن بنی‌صدر و خیانت وی به کشور، به جریان افتادن انقلاب پس از برکناری او روایت می‌شود.
از دیگر پروژه‌ها مینی‌سریال سردار شهید سلیمانی است که ‌محور اصلی این سریال عملیات آزادسازی کرکوک و ماجرای حضور شبانه حاج قاسم سلیمانی در اربیل کردستان عراق برای نجات شهر از دست داعش و جلوگیری از سقوط آن خواهد بود. پیش‌تولید این سریال به‌زودی با مشخص شدن عوامل پروژه آغاز خواهد شد.

شهید باکری و شهید شهریاری
مینی‌سریال دیگری با محوریت زندگی سردار سرافراز جنگ تحمیلی شهیدمهدی باکری ساخته می‌شود و «میراث مجید» عنوان مینی‌سریال دیگری است که نگارش فیلمنامه‌اش تمام ‌شده و قرار است جلوی دوربین برود. تصویربرداری این سریال با حضور بازیگران متعدد در تهران و زنجان صورت خواهد گرفت؛ هر چند هنوز مشخص نشده کارگردان سریال چه‌کسی است. سریال شهید شهریاری علاوه بر روایت زندگینامه شهید دکتر مجید شهریاری از بدو تولد، اتفاقات و دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور را نیز بازگو می‌کند.

ده‌نمکی مشغول کار است
از دیگر مجموعه‌هایی که تیم نویسندگان مشغول نگارش فیلمنامه‌اش هستند، کار جدید مسعود ده‌نمکی برای تلویزیون است که محمد خزایی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. نام موقت سریال «ساعت ۱۲ ظهر» است؛ البته این مینی‌سریال در درجه الف ویژه ساخته خواهد شد و گویا فضایی استراتژیک و سیاسی دارد.

احمد امینی با بیگانه‌ای با من است
علاوه بر دستور کار تولید مینی‌سریال‌ها، دیگر گروه‌ها نیز کار خود را آغاز کر‌ده‌اند. علاوه بر ادامه تولید سریال‌هایی چون «ایل‌دا»، «می‌جان» و ‌«خانه امن» سریال‌های دیگری نیز در دست تولید است. یکی از این سریال‌ها «بیگانه‌ای با من است» احمد امینی است که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. البته سریال پرصدای «سلمان فارسی» داوود میرباقری هم به‌خاطر ویروس کرونا همچنان تصویربرداری خود را ادامه می‌دهد؛ سریالی که عنوان بزرگ‌ترین سریال تاریخی تلویزیون ایران را یدک می‌کشد.

ادامه طلاق ابوالقاسم طالبی
ابوالقاسم طالبی هم سریال طلاق را از سر می‌گیرد. تصویربرداری «طلاق» که از سال گذشته و با شیوع کرونا متوقف شده بود، پس از تعطیلات دوباره از سر گرفته می‌شود.«طلاق» جزو آثار «الف فاخر» تلویزیون است که در مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود.
 علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش‌خلق، قطب‌الدین صادقی، مجید واشقانی، حمید گودرزی و پیام دهکردی از بازیگران این سریال هستند.

آغاز فاز جدید «جشن سربرون»
سریال تاریخی «جشن سربرون» مجتبی راعی با تهیه‌کنندگی حسن نجاریان از (۱۷ خرداد) وارد فاز جدید تصویربرداری بخش کوهستانی و چادرنشینی شد. 
«جشن سربرون» مجموعه‌ای ٣٠قسمتی است که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد.

صفر بیست و یک جواد رضویان و سیامک انصاری
فیلمنامه مجموعه تلویزیونی کمدی «صفر بیست و یک» که پیش‌تر «نیوجرسی» نام داشت، توسط شبنم وثوقی و هدی ایزدی نوشته شده است.
 مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک سیدجواد رضویان و سیامک‌انصاری و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در چند فصل برای پخش از شبکه سوم سیما ساخته می‌شود. پیش‌تولید سریال تمام‌شده و با مشخص شدن عوامل، بازیگران مجموعه جلوی دوربین می‌روند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید