• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 خرداد 1399
کد مطلب : 101976
+
-

مقررات جدید حمل‌ونقل در استانبول

ترکیه
مقررات جدید حمل‌ونقل در استانبول


با بازگشایی ادارات و شهرها در ترکیه بعد از 2‌ماه قرنطینه، مقامات شهری مقررات جدیدی برای   حمل‌ونقل عمومی در شهرهای پرجمعیت و پرگردشگری مانند استانبول وضع کرده‌اند. به گزارش روزنامه حریت، در روزهای گذشته مقامات شهری استانبول مقرر کرده‌بودند که اتوبوس و مترو نباید بیش از 50درصد از ظرفیت خود مسافر سوار کنند. حالا اما در نشست مشترک استاندار، شهردار و شوراهای شهر استانبول با حضور مقامات امنیتی و براساس توصیه‌های متخصصان علمی و بخش درمان، در اتوبوس‌ها و متروی این شهر، شمار مسافران ایستاده نباید بیشتر از شمار مسافران نشسته باشد.
همچنین در داخل اتوبوس‌ها، مسافران در صندلی‌ها نباید مستقیم روبه‌روی هم بنشینند. اگر ظرفیت اتوبوس و مترو پر باشد، هیچ مسافری به داخل کابین‌ راه داده نمی‌شود. اگر مسافری اصرار کرد، راننده باید نیروهای امنیتی را خبر کند. در کشتی‌هایی که مسافران را از منطقه آسیایی به اروپایی و بالعکس جابه‌جا می‌کنند، همه مسافران باید نشسته باشند.
همه وسایل حمل‌ونقل عمومی باید مجهز به مواد ضدعفونی‌کننده دست باشند. مسافرانی که از مقررات تخطی کنند جریمه می‌شوند. براساس آمار وب‌سایت ورلدمیتر که اطلاعات کشورها را در این زمینه دسته‌بندی و منتشر می‌کند، تا عصر دیروز شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه 167هزار و 410نفر بوده‌است. شمار درگذشتگان بر اثر این ویروس 4630نفر بوده‌است.

اوج‌گیری کرونا در شرق
درحالی‌که کشورهای جهان از غرب تا شرق یک به یک درحال برداشتن محدودیت‌های چند ماهه قرنطینه هستند، آمارکرونا در برخی کشورها درحال اوج‌گیری است. هند، پاکستان و بنگلادش ازجمله کشورهایی هستند که کرونا در آنها درحال اوج‌گیری‌است. هند دیروز 9800مورد ابتلای جدید را گزارش و پاکستان با 82مورد مرگ، رکورد جدیدی در مرگ‌ومیر روزانه را بر اثر کرونا ثبت کرده‌است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید