• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 13 خرداد 1399
کد مطلب : 101831
+
-

سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب در سی‌ویکمین سالروز رحلت امام‌خمینی ره

رهبری
سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب در سی‌ویکمین سالروز رحلت امام‌خمینی ره


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۴خردادماه به‌مناسبت سی‌و‌یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمت‌الله، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، بیانات رهبر انقلاب ساعت۱۱ روز چهارشنبه، از سایت، اینستاگرام و توییتر KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ‌صورت زنده پخش خواهد شد. مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که هر سال با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شد، با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم ‌برگزاری تجمعات، امسال در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.


لغو مراسم حضوری سالگرد ارتحال امام(ره)

مراسم سالگرد بنیانگذار انقلاب برای نخستین‌بار پس از ۳۱سال به‌علت شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود و حرم امام خمینی(ره) پذیرای میهمانان نخواهد بود. ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای با انتشار این خبر اعلام کرده است: «اجتماع عظیم و میلیونی پیروان حضرت امام خمینی (سلام‌الله علیه) در مراسم بزرگداشت 14خرداد در حرم مطهر آن حضرت امسال بنا به توصیه مسئولان بهداشتی کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار نخواهد شد و از این بابت تولیت آستان حضرت امام(ره) و خدمتگزاران به زائران آن حضرت در ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(ره) از کاروان‌های زیارتی و صدها هزار تن دلباختگانی که از سراسر کشور متقاضی شرکت در این همایش بزرگ هستند و همچنین هزاران میهمان زائری که از کشورهای مجاور و نقاط مختلف جهان قصد مشارکت در این گردهمایی معنوی و با‌شکوه داشته‌اند عذرخواهی می‌نماید.» توضیحات محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) حکایت از آن دارد که ظاهرا هزینه و بودجه برگزاری مراسم امسال صرف امور خیر و ایجاد اشتغال می‌شود. ستاد اجرایی فرمان امام(ره) متولی هزینه‌کرد این برنامه‌های جایگزین است. انصاری با بیان اینکه از روز ۱۳خرداد، برنامه‌هایی در راستای محرومیت‌زدایی کلید خواهد خورد گفته: «ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مرحله د‌وم حماسه مواسات را از حرم امام آغاز و ۴ میلیون بسته مواد پروتئینی را در سراسر کشور توزیع خواهد کرد. قرارداد ایجاد ۱۸۰هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا از طرف ستاد فرمان امام و ۷بانک در روز ۱۳ خرداد امضا می‌شود. همچنین برای 3 هزار و 500 خانواده محروم دارای دو معلول، مسکن ساخته خواهد شد.»

توصیه به مطالعه آثار امام و ادعیه جای مراسم
ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در ادامه اطلاعیه خود به زائران توصیه کرده مطالعه آثار امام(ره) ازجمله صحیفه، وصیتنامه سیاسی الهی و زندگینامه را جایگزین لغو حضور در مراسم حضوری امسال کنند. همچنین  در این اطلاعیه آمده است: «در شب و روز 14و 15خرداد امسال عاشقان حضرت امام(ره) می‌توانند یاد امام خمینی(ره) و شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که همه ساله از طریق همکاری همه‌جانبه سپاه قدس در برنامه‌های سفر میهمانان زائر از کشورهای مختلف فعالانه در برگزاری مراسم 14خرداد مشارکت داشتند را با قرائت قرآن کریم و زیارتنامه و ادعیه وارده در بزرگداشت مجاهدان و عالمان وارسته از اولیای دین و نثار ثواب آن به روح ملکوتی حضرت امام و یادگاران ایشان و یاوران شهید او و نیز شهدای خدمت و مدافعان سلامت و جانباختگان حادثه کرونا گرامی بدارند و برای شفای مبتلایان به کرونا طلب عافیت کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید