• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 خرداد 1399
کد مطلب : 101786
+
-

احتمال برچیده‌شدن پل حافظ قوت گرفت

روز گذشته تعدادی از معاونان شهرداری تهران خبرهایی را در حوزه‌های کاری خود اعلام کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید.  به گزارش همشهری، قوی‌ترشدن احتمال برچیده‌شدن پل حافظ یکی از این خبرها بود.

  بهره‌برداری از 22پروژه  کوچک‌مقیاس
22پروژه کوچک‌مقیاس محلی طی ماه‌های آتی افتتاح می‌شود. این خبر را حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اعلام کرد. به گفته او شورای شهر و شهرداری تهران حدود 2هزار میلیارد تومان برای عملیاتی‌کردن این پروژه‌ها اختصاص داده‌اند که تعداد هزارپروژه در سطح مناطق 22گانه تأمین اعتبار شده‌اند تا خدمات خود را به‌صورت مستقیم به مردم ارائه کنند.

   بهره‌برداری از سامانه الکترونیکی سرانه‌های خدمات شهری
سامانه الکترونیکی سرانه‌های خدمات شهری شهرداری تهران با هدف افزایش دقت، امکان ثبت سیستمی و تسهیل در نظارت بر عملکرد واحدهای اجرایی در سطح نواحی و محلات تهیه شد و در اختیار مناطق 22گانه قرار گرفت. این خبری بود که دیروز مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد و گفت: «با بهره‌برداری از این سامانه، نیازسنجی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناطق در خصوص نگهداشت و یا افزایش سرانه‌های خدمات شهری، مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و مقدمات توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر تهران را محقق می‌کند.»

   ایده برچیدن پل حافظ،  رنگ و بوی اجرایی گرفت
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بررسی روش‌های اجرایی به‌منظور برچیدن پل حافظ خبر داد. صفا صبوری‌دیلمی با بیان اینکه پلیس راهور با برچیدن این پل سواره‌روی فلزی موافقت کرده است، گفت: «هم‌اکنون 3گزینه اجرایی برای جمع‌آوری پل حافظ در حال بررسی است که به‌طور اجمالی شامل انسداد کامل خیابان حافظ در بخش حدفاصل خیابان کریمخان زند تا خیابان انقلاب، انسداد شبانه پل با امکان تردد در کنارگذرها و انسداد شبانه پل به همراه انسداد کنارگذر شرقی در طول روز است.» به گفته او مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد کارکرد پل فلزی حافظ با وجود هزینه‌های قابل ملاحظه تعمیر و نگهداری، صرفا به حذف چراغ راهنمایی خیابان طالقانی محدود شده و جمع‌آوری آن نه‌تنها اختلالی در ترافیک این محدوده از شهر تهران ایجاد نخواهد کرد بلکه زمینه‌ساز ارتقای کیفیت فضا و بهبود سیمای شهری خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید