• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 10 خرداد 1399
کد مطلب : 101594
+
-

در آرزوی انتخاب یک شایسته واقعی

انتخابات ریاست فدراسیون تنیس فردا در حالی برگزار می‌شود که گفته می‌شود شانس عزیزی و جعفری بیش از دیگران است


9‌ماه پس از خداحافظی مجید شایسته، فردا رئیس جدید فدراسیون تنیس معرفی خواهد شد.
شایسته، داماد حجت‌الاسلام محسن قرائتی بود و پیش از آنکه برای 10سال بر صندلی ریاست فدراسیون تنیس تکیه بزند، هیچ سابقه‌ای در این رشته نداشت.
ریاست فدراسیون تنیس 7نامزد دارد اما گفته می‌شود شانس داوود عزیزی و پیمان جعفری بیش از دیگران است.
عزیزی، مدیرکل پارلمانی وزارت ورزش و جوانان است و تا پیش از بازداشت برادرش که نماینده مجلس بود، پیروز قطعی انتخابات به‌نظر می‌رسید. برخی کارشناسان تنیس معتقدند وی با وجود جنجال‌های اخیر، همچنان شرایط بهتری از دیگر رقبا دارد.
یکی از چهره‌های شناخته شده تنیس به همشهری می‌گوید:
«راستش را بخواهید هیچ‌کدام از این کاندیداها ایده‌آل نیستند، اما بین‌شان عزیزی از بقیه بهتر است. برنامه‌های بهتری دارد، احتمالا منابع مالی بیشتری می‌تواند جذب کند و می‌شود امیدوار بود که بعد از سال‌ها، فضای اخلاقی بر تنیس حاکم شود. برای خود من این آخری خیلی اهمیت دارد. متأسفانه در دوره آقای شایسته، ادبیات بدی در تنیس به‌وجود آمده بود. آدم‌ها به هم توهین می‌کردند. تنیس ورزش جنتلمن‌هایی مثل راجر فدرر و علی نیلی(داور سرشناس ایرانی) است. امیدوارم هرکسی رئیس شد کمک کند که دوباره فضای این رشته اخلاقی شود.»
حتی جدی‌ترین منتقدان پیمان جعفری هم تأیید می‌کنند که او بسیار مودب و اخلاق‌مدار است، با این حال حضور برخی چهره‌های نه چندان خوشنام در اردوگاه انتخاباتی‌اش، خیلی‌ها را نگران کرده است. یکی از این چهره‌ها، پیش از این سابقه مدیریت در فدراسیون تنیس را هم داشته است. کسانی که دوره این مدیر را به یاد دارند و از فعالیت‌های چند سال اخیرش خبر دارند، معتقدند که هیچ مدیری در کنار او عاقبت به خیر نخواهد شد.
5کاندیدای دیگر انتخابات عبدالرضا آریان‌فر، علیرضا پورسلمانی، محمود رضا حسینی، کامیار کیمیایی و رضا میر ابوطالبی هستند.
تنیس ایران، پس از یک دوره درخشان در دهه 50 شمسی، در 3-2 دهه اخیر شرایط پرنوسانی را تجربه کرده است. سال‌هاست امکان میزبانی از تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی از بین رفته، در مسابقات جام دیویس هم ایران از گروه 2 آسیا به گروه 3 و حالا گروه 4 سقوط کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید