• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 8 خرداد 1399
کد مطلب : 101514
+
-

پول هست، بازیکن نیست

ولخرجی کارگزار جدید پرسپولیسی‌ها در بازار خالی

کارگزار جدید باشگاه پرسپولیس سرانجام بعد از جلسات متعدد با سرخپوشان به توافق رسید و در نخستین گام مبلغ 7میلیارد تومان به‌حساب باشگاه ریخت تا قسمتی از مطالبات بازیکنان پرداخت شود. حالا در شرایطی که هنوز تکلیف ادامه لیگ مشخص نیست این کارگزار در آخرین جلسه خود با مدیران باشگاه به آنها اعلام کرده است که برای فصل آینده بودجه بسیار خوبی در اختیارشان خواهند گذاشت تا تیم قدرتمندی را آماده لیگ کنند. در این جلسه به سرمربی پرسپولیس هم اعلام شد که بازیکنان مدنظر خود را خیلی زود به باشگاه اعلام کند تا برای فصل آینده تیم قدرتمندی را روانه لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا کنند. سرمربی سرخپوشان البته اعلام کرده اولویت او تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی و حفظ اسکلت تیم است. گل‌محمدی معتقد است حداقل 90درصد تیم باید حفظ شود تا استخوان‌بندی و شاکله تیم پابرجا بماند. اما اگر بازیکنان دیگری هم مثل بیرانوند قصد جدایی داشته باشند، پیدا کردن جانشین برای آنها در بازار ایران کار سختی خواهد بود. به‌نظر می‌رسد سرخپوشان برخلاف سال‌های قبل با وجود جیب پرپول با بازاری خالی از بازیکن روبه‌رو هستند و یحیی برای قدرتمندتر کردن تیم خود با مشکلات زیادی روبه‌روست.
  بیرانوند، فعلا بدون جانشین
جدایی بیرو از پرسپولیس دیگر قطعی شده و رادو تنها گزینه دروازه‌بانی سرخپوشان تا پایان فصل خواهد بود. با این حال برای فصل بعد یحیی به‌دنبال جانشینی برای بیرانوند است. این در حالی است که سایر دروازه‌بانان خوب لیگ با تیم‌های خود قرارداد دارند و هیچ گلر خوبی هم‌اکنون در ایران آزاد نیست که سرخپوشان با او وارد مذاکره شوند.
   خط دفاع؛ فقط یک بازیکن 
در خط دفاعی اوضاع با وجود شجاع ، سیدجلال و کنعانی در میانه زمین بسیار خوب است و یحیی از باشگاه خواسته تا این بازیکنان برای فصل بعد هم حفظ شوند. سرمربی سرخپوشان به‌دنبال این است که در دفاع راست یک بازیکن جذب کند اما با وجود تمایل فراوان برای بازگرداندن رامین رضائیان گویا این بازیکن قصد دارد همچنان در قطر بماند و به همین دلیل یحیی کار سختی برای جذب بازیکن در پیش خواهد داشت.
   تلاش برای حفظ رسن و ترابی
در خط هافبک با بازیکنانی مانند کمال، رسن، ترابی، امیری و نعمتی سرمربی سرخپوشان از شرایط بسیار راضی است. این در حالی است که احتمالا عالیشاه در پایان فصل جدا خواهد شد و زمزمه‌هایی درخصوص جدایی رسن و ترابی نیز شنیده می‌شود. یحیی از باشگاه خواسته تا به‌جای هزینه کردن تلاش کنند قرارداد رسن و ترابی تمدید شود. سرمربی سرخپوشان به خوبی می‌داند که درصورت جدایی ترابی و رسن قدرت خط هافبک تیم بسیار پایین خواهد آمد و از طرفی بازیکنی در سطح این دو بازیکن فعلا در لیگ حضور ندارد که بتواند جانشین مناسبی برای آنها باشد.
   همه هزینه‌ها برای خط حمله
در خط حمله به‌نظر می‌رسد سرخپوشان در فصل آینده اوضاع سختی داشته باشند. استوکس در فصل آینده دیگر در پرسپولیس حضور ندارد و علیپور هم به‌دنبال این است که در پایان فصل به اروپا برود. از طرفی اوساگونا هم نتوانسته آنچنان خودش را نشان دهد و احتمالا با این شرایط در فصل بعد باشگاه روی او حساب نخواهد کرد. در این شرایط باشگاه احتمالا برای جذب مهاجم باید دوباره دست به دامن دلالان خارجی شود تا بتواند مهاجم خوبی را جذب کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید