• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101442
+
-

با مردم

با مردم

   سود سهام از طریق سامانه سجام توزیع شود
 اغلب شرکت‌های بورسی بعد از برگزاری مجمع سالانه یا فصلی یا افزایش سرمایه، سودی بین سهامداران توزیع می‌کنند که پروسه دریافت آن بسیار وقت‌گیر و غیرعقلانی است و خیلی‌ها از گرفتن آن صرف‌نظر می‌کنند؛ مثلا سود سهام شما رقم 8هزار تومان شده است که برای دریافت آن باید کلی هزینه کنید؛ حتی چند برابر رقم سود و از یک سر شهر به سمت دیگر شهر بروید، تا بتوانید آن را دریافت کنید. هماهنگی پرداخت از طریق سامانه سجام کار سختی نیست.
صمدیان از تهران 

   تعداد اتوبوس‌های کرج بسیار کم است
تعداد اتوبوس‌های خطوط داخل شهر کرج و بین شهری به‌خصوص مسیر تهران به کرج خیلی کم است. معطلی 30تا 40دقیقه‌ای برای اتوبوس در کرج عادی شده و ضروریست حداقل با هدف جلوگیری از شیوع کرونا به این وضع، سامانی داده شود.
فائقی از کرج

   20میلیون تومان برای جابه‌جایی مسکن مهر در پردیس
به تازگی قانونی گذاشته‌اند که اگر قرار باشد ملکی در مسکن مهر پردیس جابه‌جا شود باید 20میلیون به شرکت عمران پرداخت. این رقم علاوه بر ارقام محضر و بنگاه و وجوهی است که بین خریدار و فروشنده رد و بدل می‌شود. دلیل این موضوع هرچه که باشد تاوان آن را من که خریدار ملک در پردیس هستم نباید بدهم.
جوینی از پردیس تهران 

   حامی زنان کشاورز و دامدار کیست؟
در یکی از روستاهای دهگلان زندگی می‌کنیم و با وجود 3 فرزند و وظایف و مسئولیت‌های خانه‌داری، همپای مردان، کشاورزی و دامداری می‌کنم که جزو پرزحمت‌ترین مشاغل برای زن‌هاست. همه جا حرف از حقوق کارگران و کارمندان است ولی هرگز نشنیدم کسی از خانم‌های کشاورز و دامدار که نه بیمه‌ای دارند و نه حمایتی حرف بزند. اگر در روستای ما امکان درس خواندن بود حتما امروز من هم شغلی داشتم که شاید مورد اندکی حمایت بود و اینطور گمنام و پرحسرت نبودم.
خانمی از روستاهای دهگلان کردستان

   بزرگراه امام‌رضا از گردنه تنباکویی تا پاکدشت، خاموش است
روشنایی بزرگراه امام رضا حدفاصل گردنه تنباکویی تا پاکدشت سال‌هاست خاموش است و شب‌ها با توجه به تردد ماشین‌های سنگین بسیار خطرناک است. لطفا رسیدگی کنید.
مظفری از پاکدشت تهران

   معاش کارگران کجای برنامه‌های دولت است
ساماندهی به وضع معیشت کارگران کجای برنامه‌های دولت است که هر چه می‌گویند ما تأثیرش را نمی‌بینیم. با 2 فرزند مدرسه‌ای قادر به ادامه زندگی متعارف نیستیم. اینکه به‌عنوان یک پدر در سال جدید از خرید گوشت معذورم یا تاکنون نتوانسته‌ام برای پسرم یک جفت کفش بخرم یا قادر به تامین هزینه ثبت نام پیش‌دبستانی دخترم نیستم، نشان می‌دهد که چه وضع اسفناکی برای کارگران رقم خورده است.
سلیمانی از هشتگرد 

   توسعه منطقه آزاد انزلی متوقف شود
در خبرهای استانی شنیدم که لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی در روزهای پایانی مجلس دهم و با سرعت بالا تصویب شد. این در حالی است که این توسعه به نفع اقتصاد منطقه و سلامت زیست‌محیطی آن نیست. در همین خبرها می‌توان خواند که واردات منطقه آزاد انزلی یازده برابر صادرات است. وقتی به توفیقی در صادرات نرسیده‌اند گسترش این منطقه که حتما همراه با تخریب محیط‌زیست خواهد بود به چه معناست.
والایی از بندرانزلی

   کسب و کارمان در مهران همچنان فلج است
کسب و کار در شهر مهران همچنان فلج است و تا زمانی که مرز تجاری مهران باز نشود رونقی در کسب و کار ما ایجاد نخواهد شد. تازه معلوم نیست تاوان چند‌ماه بیکاری را چگونه باید بدهیم.
نوری از مهران ایلام

    مشکل بی‌آبی غیزانیه خوزستان چیست؟
بعد از مدت‌ها بی‌آبی در غیزانیه اهواز که در قلب لوله‌های طلای سیاه واقع شده و در واقع روی گنج نشسته است و بعد از اعتراض مردم به بی‌آبی و تشنگی، به تازگی عنوان کرده‌اند که 45روز دیگر مشکل حل می‌شود. واقعا یعنی در چله تابستان مردم این منطقه به‌شدت گرم چگونه باید با بی‌آّبی سر کنند؟ برای رعایت بهداشت و مقابله با کرونا در بی‌آبی چه کنند؟
محمدی از اهواز


بی‌مبالاتی  در یک پرونده غم‌انگیز
بارها مشاهده کرده‌ایم که پدر و مادری شکایت از مفقودی فرزند خود داشته‌اند که بعد از بررسی و اطمینان از سلامت فرزند به والدین اعلام کردیم فرزند آنها در صحت و سلامت کامل است و خطری او را تهدید نمی‌کند. قاضی باید حصول اطمینان سلامت و بزه ندیدن فرد مفقودی را تأیید کند اما اینکه در فرض واقع‌نشدن وقوع، دستور به بازگشت او را صادر کند الزام قانونی ندارد. در فرضی که دختر به قاضی اعلام کند چنانچه به خانه برگردد، از سوی پدرش به قتل می‌رسد در واقع دختر با بیان این جمله به قاضی از انحطاط رفتاری و نداشتن صلاحیت والدین و احتمال وقوع جرمی در آینده خبر داده بوده، در چنین شرایطی مقام قضایی دادسرا باید موضوع را صورتجلسه کرده و آن را فورا به اطلاع دادستان می‌رسانده و براساس وظایف مصرح در اصل156 قانون اساسی و نیز ماده4 قانون ناجا ناظر به ریاست دادستان به ضابطان به این هشدار از باب پیشگیری از وقوع جرم و اقدام تأمینی واکنش نشان می‌دادند که این اتفاق رخ نداده است. لازم است مجلس یازدهم نسبت به وضع قانون شفاف و جامع و واحد مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ضوابط حمایتی از قشر آسیب‌پذیر (اطفال و نوجوانان و همچنین زنان) اقدام کند تا شاهد موارد مشابه نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید