• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101081
+
-

صدای استان‌ها

   آسفالت ناتمام روستای چهارطاق سمنان
روستای چهارطاق از توابع شهرستان آرادان استان سمنان است که آسفالت کوچه های آن مدت‌هاست نیمه کاره رها شده و مقداری هم که آسفالت‌شده به علت مهندسی نشدن خراب است. بسیاری از کوچه ها هنوز خاکی مانده و کسی هم اقدامی نمی‌کند. خواهشمندیم که مسئولان پیگیری کنند.

شهروز عزیزی از سمنان

   اتخاذ تدابیر بهداشتی برای برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها
با توجه به برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه‌ها لازم است حتما دستورالعمل سختی برای اجرای آن به دانشگاه‌ها داده شود. بهتر است برای کاهش تراکم، این امکان وجود داشته باشد تا امتحانات دروس حفظی و عمومی به صورت تستی و مجازی برگزار شود تا بقیه با فاصله اجتماعی مناسب امتحان دهند. همچنین تاریخ امتحانات باید با توجه به تراکم دانشجویان تغییر کند تا تعداد کمتری دانشجو در یک بازه زمانی مشخص در دانشگاه حضور داشته باشند.
بردیا خردمند از اصفهان

   جلوگیری از صید کوسه‌های سرچکشی
با توجه به نادر بودن کوسه‌های سرچکشی در تمام دنیا و علاقه مردم جهان برای دیدن این نوع کوسه‌ها، لطفا از صید این کوسه‌ها جلوگیری شود. متاسفانه این کوسه‌ها برای تخم‌ریزی به سواحل بوشهر مهاجرت می‌کنند و مورد هدف سودجویان قرار می‌گیرند.
نیما شهرابی از بوشهر

   وضعیت نامناسب خیابان های زنجان
وضعیت خیابان های شهر زنجان به قدری خراب است که دیگر نمی‌شود در آن تردد کرد. وضعیت نامناسب خیابان‌ها ضررهای مادی و خسارات فراوانی را به خودروهای شهروندان وارد می کند و البته زمینه ساز تصادف های زیادی نیز شده است. با توجه به اینکه ما بارها به شهرداری و شورای شهر اعتراض کرده ایم اما ترتیب اثری داده نشده است، پیشنهاد می کنیم دادستان زنجان به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند تا خسارات وارد شده به مردم جبران و وضعیت خیابان‌ها اصلاح شود.
صابر حمیدی از زنجان

   رهاشدن مزارع گوجه و پیاز کرمان
کشاورزی در کرمان همچنان با مشکل رو به روست. یک سال کشاورز آنقدر تولید می‌کند که خریداری برای آن نیست و مجبور است محصول خود را رها کند و سال دیگر تولید آنقدر کم است که مصرف‌کنندگان باید آن را به چندین برابر قیمت خریداری کنند. این سریال‌ها سال‌ها است در کشاورزی ما اتفاق می‌افتد و هنوز برای این درد به ظاهر ساده، درمانی اندیشیده نشده است.  کشاورزان کرمانی امسال گوجه و پیاز خود را بدون آنکه برداشت کنند رها کرده‌اند تا در مزرعه بماند. زیرا برداشت محصول ضرر بیشتری به آنها می‌رساند و حتی پول کارگر را نیز در نمی‌آورد. هر کیلوگرم گوجه آنها 200 تا 700 تومان به فروش می‌رود که کفاف پول جعبه و هزینه کارگری را نیز نمی‌دهد. هفته گذشته رئیس جمهور در کنفرانسی وعده داد که به وزیر جهاد کشاورزی دستور دهد تا این مشکل برطرف شود، اما این وعده‌ عملی نشده است.
حسام فرهنگی از کرمان

این خبر را به اشتراک بگذارید