• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 30 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101031
+
-

«سمفا» در سینما

اکران و بلیت‌فروشی در سینما‌ها تغییر می‌کند

«سمفا» به ‌عنوان مرجع بلیت فروشی در سینما با بازگشایی سینماها، شروع به‌کار خواهد کرد. محمدرضا فرجی،  مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با برشمردن ویژگی‌های سامانه بلیت فروشی «سمفا» تأکید کرد این طرح روزآمد است و بر همین اساس می‌تواند بسیاری از اشکالات شیوه قدیمی اکران را ر‌فع کند.
به گزارش همشهری، محمدرضا فرجی در توضیح آنچه در جریان راه‌اندازی «سمفا» برای فروش بلیت‌های سینما رخ خواهد داد، گفت: «یکی از مهم‌ترین نکات در جریان این طرح آن است که بهای بلیت سینما همزمان با پرداخت پول از سوی مخاطب قابلیت تقسیم دارد، ازجمله سهم سینما، سهم فیلم و مالیات بر ارزش افزوده. »
موضوع دیگری که در این سامانه طراحی شده، ثبت قراردادهای شرکت پخش با سینما و صدور حواله به‌صورت سیستمی است که در نتیجه آن تغییراتی در وظایف و کارکردهای سنتی شورای صنفی نمایش به‌وجود می‌آید، فرجی در این زمینه توضیح داد: «براساس نظامنامه جدید اکران که ضوابط آن در نرم افزار طراحی شده برای سمفا دیده شده است، می‌توانیم برخی اشکالات قدیمی را برطرف کنیم تا مشکلات اهالی سینما کمتر شود. ازجمله اینکه قراردادهای مابین سینماداران و پخش‌کنندگان به‌صورت سیستمی ثبت و صدور حواله کاغذی اکران به کلی حذف می‌شود. حتی موضوعات مورد اختلاف بین مالکان فیلم و سینما داران مثل سانس چرخشی، خود به‌خود با وجود این سامانه رفع شده است و عملا بسیاری از وظایف شورای صنفی نمایش کمتر می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید