• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100861
+
-

شرایط تهران همچنان بحرانی است

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران: شهرداری در رفع محدودیت‌ها، تابع ستاد ملی کرونا خواهد بود

رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران گفت: از نظر ما شرایط شهر تهران همچنان بحرانی است و آمار هم نشان می‌دهد که به این سرعت از بحران کرونا خارج نمی‌شویم.
غلامحسین محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره رفع محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا و احتمال شدت‌گرفتن مجدد این بیماری، اظهار کرد: «ما نه ضدعفونی اتوبوس‌ها را متوقف کردیم و نه دورکاری نیرو‌ها. مراکز ورزشی بازگشایی نشده‌اند و مراکز تفریحی که در اختیار شهرداری قرار دارد مانند برج میلاد همچنان تعطیل هستند. فروشگاه‌های شهروند همچنان فعال هستند و تاکنون کاهش عرضه یا کاهش فروش نداشته‌اند. میادین میوه و تره‌بار هم به همین شکل محصولات مورد نیاز شهروندان را فراهم کرده‌اند. ظرفیت حمل‌ونقل عمومی برای فاصله‌گذاری اجتماعی کافی نیست و با کمبود اتوبوس و واگن مترو روبه‌رو هستیم. متأسفانه افزایش ناوگان محقق نمی‌شود اما توزیع ماسک در مترو انجام شده است. 4 نظر‌سنجی که انجام دادیم هم رضایت مردمی را نشان می‌دهد.»
او در نشستی که به‌مناسبت هفته روابط عمومی و با حضور خبرنگاران برگزار شد، تأکید کرد:«ستاد کرونا شهرداری تهران همچنان فعال است اما اینکه در چه سطحی باید فعالیت کنیم، در ستاد ملی کرونا تعیین می‌شود. ما تابع سیاست‌های این ستاد هستیم. اگر تصمیم بگیرند که به‌دلیل افزایش مجدد بیماری فعالیت‌ها را کم کنیم، این کار را انجام خواهیم داد. وقتی این ستاد تصمیم به رفع محدودیت‌ها می‌گیرد، ما نمی‌توانیم راسا اقدام به ایجاد محدودیت کنیم. البته شهردار در ستاد ملی کرونا حضور دارد و گزارش‌هایی که از سوی شهرداری ارائه می‌شود، مبنای برخی تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌گیرد.»
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره اعمال طرح ترافیک، اظهار کرد:« ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای‌عالی ترافیک واگذار کرده است و معاونت ترافیک شهرداری تهران و رئیس پلیس راهور در جلسه امروز (یکشنبه) در این‌باره تبادل‌نظر خواهند کرد تا تصمیم نهایی اعلام شود.»
محمدی همچنین درباره مقالات و گزارش‌هایی که از شهردار تهران در رسانه‌های خارجی مانند روزنامه گاردین و شبکه فرانس‌24 منتشر شده است، بیان کرد: «ما هیچ ارتباط ارگانیک با رسانه‌های خارجی نداریم و تماس‌ها بدون پرداخت هیچ وجهی و از طریق وزارت ارشاد انجام می‌گیرد.»
رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به‌ فعالیت‌های مختلف شهرداری در تولید محتوای تصویری نظیر «شبکه شهر» اظهار کرد:« امسال 4جشنواره و مسابقه خشت طلایی، رسانه‌های شهری، صبای تهران و داستان تهران با هدف تقویت هویت شهری و مفهوم زندگی در فضای عمومی شهر برگزار خواهند شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید