• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100759
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

۳۵مه‌ساز برای ضدعفونی اتوبوس‌ها
  محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:
۳۵دستگاه فاگر سرد یا مه‌ساز برای ضدعفونی اتوبوس‌های خط تندرو ویژه در پایتخت به بهره‌برداری رسید. از این ۳۵دستگاه برای ضدعفونی اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای خطوط استفاده می‌شود. برای ضدعفونی از آب اکسیژنه استفاده می‌شود تا ضرری برای ریه نیروهای خدماتی و همچنین تجهیزات نداشته باشد. 
دستگاه مه‌ساز با تولید مه از محلول ضد‌عفونی‌کننده باعث از بین رفتن انواع ویروس و باکتری‌ها می‌شود. تجهیزات به‌کار رفته در این دستگاه‌ها مواد ضد‌عفونی را به قطرات ریز تبدیل و به‌صورت مه پاشی عمل می‌کند. این دستگاه‌ها قابل استفاده در محیط‌های وسیع عمومی و پر تردد هستند. پیش از بهره‌برداری ازاین ۳۵دستگاه، عوامل اتوبوسرانی در ابتدا و انتهای هر خط به‌صورت دستی عملیات ضدعفونی اتوبوس‌ها را انجام می‌دادند. (همشهری)

سومین مرکز فناوری شهر هوشمند تهران افتتاح می‌شود
  علی یقطین، رئیس مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند منطقه ۱۰ تهران:
سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند، در منطقه10 تهران افتتاح می‌شود. با همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران و شهرداری منطقه۱۰ و شتاب‌دهنده «ذوق» سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند، امروز (شنبه) افتتاح می‌شود. این مراکز با هدف توسعه اهداف برنامه «تهران هوشمند» و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوپا و گروه‌های استارتاپی فعال در حوزه خدمات شهروندی و شهر هوشمند و در جهت استفاده از ظرفیت‌های این بخش از زیست‌بوم نوآوری برای رفع معضلات شهری به بهره‌برداری رسیده‌اند. مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند منطقه۱۰ در فضایی به وسعت تقریبی ۳۰۰مترمربع، دارای امکاناتی ازجمله اتاق کار ویژه شرکت‌ها، میز کار برای فعالیت‌های اشتراکی و فضای کاری ویژه استارتاپ‌هاست. (همشهری)

افزایش 30درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی
  سعید قیصر، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور:
میزان مراجعه‌ها به مراکز معاینه فنی خودروها از 16اردیبهشت تاکنون 30درصد افزایش یافته است. با توجه به اینکه معاینه فنی در سراسر کشور یکپارچه شده است شهروندان می‌توانند به تمامی 624مرکز فعال در کشور برای اخذ گواهی مراجعه کنند؛ در حقیقت شهروندان برای جلوگیری از تشکیل صف‌های طولانی می‌توانند به دیگر مراکز در شهرهای اطراف محل زندگیشان مراجعه کنند. 
از روز 16اردیبهشت تا به امروز شاهد افزایش 30درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروها هستیم لذا امیدواریم در کنار تدابیری که به‌زودی در جهت جلوگیری از تشکیل صف‌های طولانی در مراکز اعلام می‌شود شهروندان نیز برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسبی برای مراجعه به مراکز داشته باشند. هم‌اکنون 4میلیون خودروی جدید مشمول معاینه فنی خودرو شده‌اند که تاکنون تعدادی از آنها نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کرده‌اند؛ هم‌اکنون هزینه معاینه فنی مانند سال قبل 37هزار تومان است و هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است. (همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید