• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100691
+
-

با مردم

با مردم

  مشاغل آزاد بی‌نصیب از هر حمایت دولتی
مشاغلی که از آنها به‌عنوان شغل آزاد یاد می‌شود، از کارگری صفر شروع می‌شود و تا طلافروشی و نمایشگاه‌داری و... امتداد دارد. آیا درست است که به اسم شغل آزاد من که یک کارگر گچ‌کار ساختمانی هستم از همه مزایای حمایتی دولت بی‌بهره باشم، چون بیمه یا کارفرمای ثابت ندارم؟ امثال من به کجا باید مراجعه کنند؟
بلوری از تهران 

   روستاهای قروه «شهر طلا»، محروم از کمترین امکانات 
روستاهای شهرستان قروه به‌رغم آنکه در جوار معادن استحصال طلای خالص قرار دارند از کمترین امکانات نظیر راه روستایی و آب سالم بی‌بهره‌اند. این در حالی است که وجود معادن طلا باعث تولید مواد سمی، آلودگی آب و غیرقابل کشت شدن زمین‌های کشاورزی شده است. با این همه معادن حتی برای کارگری از شهرهای دیگر نیرو می‌آورند و از مردم بومی بهره نمی‌گیرند.
کبیری از قروه کردستان

  تکلیف کسانی که کد بورسی دارند درباره سهام عدالت چیست؟
من قبلا کد بورسی داشته‌ام و در سامانه معاملات آنلاین هم با رقمی هر چند ناچیز سهامداری کرده‌ام، اکنون که برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت اقدام کرده‌ام از یک کارگزاری دیگر که دولتی هم هست، برای من پیامک آمده که باید در آنجا ثبت نام کنم. درحالی‌که کارگزاری خودم را دارم چه اشکالی دارد که با همان کارگزاری خودم بتوانم سهام عدالتم را هم داشته باشم.
کبیرپور از تهران

   گزارش تفحص مجلس از قاچاق چه فایده‌ای دارد
در روزهای پایانی کار مجلس شورای اسلامی، ارائه گزارش تفحص از قاچاق چه فایده‌ای دارد، درحالی‌که اگر این گزارش در زمان خودش آماده و قرائت می‌شد چه بسا باعث می‌شد تدبیری اندیشیده شود، یا مصوبه‌ای برای مبارزه با آن ارائه شود. اکنون این گزارش بی‌هیچ برایندی به حال خود رها می‌شود، مثل خیلی از گزارشات دیگر.
شایان از مشهد

  راننده تاکسی خانه‌نشین
با دستوراتی که برای تاکسیرانان داشته‌اند که البته درست هم هست و به‌نفع خودمان و مردم شهر است، امثال من که تاکسی خطی هستند نمی‌توانند به‌کار بپردازند؛ زیرا اجرای دستورات روزانه 15هزار تومان هزینه دارد. اگر تنها روزی 2 یا 3 ماسک عوض کنیم و دائم ضدعفونی کنیم و شیلد صورت هم داشته باشیم و مایع ضدعفونی هم داشته باشیم و دستکش هم مدام عوض کنیم که در این شرایط با هزینه بنزین و استهلاک تاکسی در خانه نشستن بهتر به‌نظر می‌رسد مگر اینکه از تاکسیرانان حمایت ویژه‌ای شود و به آنها مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش یا ماسک بدهند.
کهن زارع از تهران 

  فرق دانشجویان دانشگاه افسری با بقیه دانشجویان چیست؟
دانشجویان دانشگاه‌های افسری به دانشگاه احضار شده و کارشان آغاز شده، ‌مگر از این شغل پرریسک‌تر و خطرناک‌تر هم داریم که تجمع در آن ضروریست؟ این در حالی است که تاکنون شمار قابل‌توجهی از افسران گرفتار ویروس شده‌اند. ما چه فرقی با بقیه جوانان داریم که در فضای بسته باید در کلاس‌هایی که می‌شود آنلاین باشند، حاضر شویم.
شاهین از گلوگاه

  حرف زدن درمورد مسکن و اجاره کافیست، عمل کنند
قرارداد خانه‌ام تمام‌ شده و صاحبخانه هم مقرر کرده یک میلیون تومان به کرایه خانه بیفزایم. وقتی هم عنوان کردم که می‌توانیم 2‌ماه با قرارداد قبلی در همین‌جا بنشینیم گفت: آن سخن برای دولت است نه برای صاحبخانه‌ها، کیست که اجرا کند؟ از طرفی هم دیدم بیراه نمی‌گوید؛ زیرا قانونی برای نظارت بر اجرای این دستورالعمل ستاد کرونا وجود ندارد.
عبادتی از تهران 

  نماد سیامند رحمان در اشنویه خوب ساخته نشده است
دیروز نمادی از سیامند رحمان، قهرمان پارالمپیک که افتخار ایران و جهان است در شهر اشنویه نصب شده که سرعت عمل در نصب آن جای تحسین دارد؛ ولی این مجسمه شبیه سیامند رحمان نیست و تداعی‌کننده چهره آن قهرمان از دست رفته نیست.
عصمتی از اشنویه

   حقوق ناچیز پرسنل شورای حل اختلاف
همسرم از 10سال قبل کارمند شورای حل اختلاف است، اما آخرین دریافتی آن 480هزار تومان است! کدام مسئولی می‌تواند با این رقم کار و زندگی‌اش را تامین کند؟
خلاصی از تهران 

  چرا اینترنت شاد از اول رایگان نشد 
امروز اعلام کردند که اینترنت شاد تا پایان خرداد رایگان است که خیلی هم عالی است، ولی آیا نمی‌شد در روزهای اوج استفاده از نرم‌افزار شاد که سرعت اینترنت هم افتضاح بود و مدام مجبور به خرید بسته اینترنتی بودیم که البته آن هم با کم فروشی اپراتور داستان خودش را داشت، آن را رایگان کنند؟
ترابی از تبریز

  موضوع معدن شاهوار رها نشود
نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی تا 7خرداد فرصت پیگیری مشکل مردم با معدن شاهوار را دارند و توقع داریم کمک کنند که موضوع معدن بوکیست تاش رها نشود تا جلوی آلودگی بیشتر آب و خاک و پراکندگی وحوش و... گرفته شود. به‌هرحال معدن یاد شده هر چقدر هم سودآور باشد نباید به قیمت جان و مال مردم منطقه تمام شود.
اعلایی از سمنان

   این هفته هم آزاد راه تهران- شمال مسدود است
از زمان افتتاح آزاد راه تهران- شمال این آزاد راه مدام به بهانه ترافیک به سمت شمال یا برعکس و یا به بهانه بهسازی و... بسته است. واقعا افتتاح این آزاد راه گویا شوخی بوده است.
بهدانه از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید