• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100686
+
-

خسارات سنگین در آتش‌سوزی طلاسازی و انبار لوازم خانگی

خسارات سنگین در آتش‌سوزی طلاسازی و انبار لوازم خانگی

آتش‌سوزی در یک طلاسازی در بازار تهران و یک انبار لوازم خانگی در خیابان وزرا 2حادثه‌ای بود که روز گذشته آتش‌نشانان تهرانی را به 2ماموریت مهم و نفسگیر فرستاد.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه ساعت10:11 صبح دیروز به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد. حادثه در بازار تهران، محدوده تکیه دولت اتفاق افتاده بود. درحالی‌که دقایقی از حادثه می‌گذشت آتش‌نشانان 2ایستگاه به آنجا رسیدند. آتش‌سوزی در یک کارگاه طلاسازی که در طبقه منفی‌یک یک پاساژ 4طبقه اتفاق افتاده بود که از همان لحظات اولیه تلاش‌ها برای مهار شعله‌های آتش آغاز شد. در جریان این عملیات آتش‌نشانان متوجه وجود چندین سیلندر گاز در کارگاه طلاسازی شدند. وجود این سیلندرها می‌توانست مثل یک بمب عمل کند و انفجار آنها می‌توانست فاجعه‌بار باشد. در این شرایط بود که آتش‌نشانان 11سیلندر گاز را که تعدادی از آنها گداخته شده بود به بیرون از محل حادثه منتقل کردند و دقایقی بعد آتش‌سوزی به‌طور کامل مهار شد و در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید.
در شرایطی که دقایقی از وقوع این حادثه می‌گذشت بار دیگر گزارش یک آتش‌سوزی به آتش‌نشانی پایتخت اعلام شد. 
دومین حادثه آتش‌سوزی در محدوده کوچه سیزدهم خیابان وزرا اتفاق افتاده بود. به آتش‌نشانی گفته شده بود که یک درخت آتش گرفته است اما زمانی که نخستین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند معلوم شد حادثه در خانه‌ای قدیمی و یک طبقه اتفاق افتاده است. آنجا انبار نگهداری لوازم خانگی و حیاط، زیرزمین و طبقه اول پر از لوازم خانگی، کارتن و یونولیت بود و همین موضوع باعث شده بود شعله‌های آتش به سرعت گسترش پیدا کند. در این شرایط آتش‌نشانان 2ایستگاه دیگر نیز در محل حاضر شدند و تلاش‌ها برای اطفای حریق ادامه یافت.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این‌باره به همشهری گفت: وجود یونولیت در محل حادثه موجب شده بود دود زیادی آنجا را فرابگیرد که این دود از فاصله دور قابل مشاهده بود. وی ادامه داد: با ادامه تلاش‌های همکارانم سرانجام ساعتی بعد موفق شدند آتش‌سوزی را به‌طور کامل خاموش کنند اما تقریبا هرچیزی که در زیرزمین وجود داشت سوخت و خسارت زیادی به بار آمد. به گفته ملکی در جریان این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید.
در همین حال بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در مجاورت محل حادثه، ساختمانی نیمه‌کاره وجود داشت که کارگران در آن مشغول جوشکاری بودند و ممکن است ریختن براده‌های جوشکاری موجب ایجاد آتش‌سوزی اولیه شده باشد که این موضوع از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید