• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100574
+
-

در حاشیه سیاست

  آیت‌الله نیستم!
تولیت آستان قدس رضوی از به کار بردن عنوان آیت‌الله انتقاد کرد و خطاب به مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نوشت از جنابعالی مؤکدا می‌خواهم از این واژه بزرگ که بنده لایق آن نیستم استفاده نشود. به‌گزارش خبرآنلاین، او در این نامه نوشت: جناب آقای نصرپور. مدیرکل محترم صدا و سیمای استان خراسان رضوی. سلام علیکم و رحمت‌الله. چندروزقبل دربرنامه چهلمین روز وفات مرحوم آیت‌الله سیدجعفر کریمی، ویژه‌برنامه‌ای پخش شد که مصاحبه‌ای با اینجانب درآن بود و در زیرنویس برنامه عنوان آیت‌الله برای اینجانب به کار رفته بود که جدا تعجب کردم. لذا از جنابعالی مؤکدا می‌خواهم از این واژه بزرگ که بنده لایق آن نیستم استفاده نشود. این تعارف نیست حقیقت است و حتما رعایت شود. سپاسگزارم

  کنایه میرسلیم به قالیباف 
مصطفی میرسلیم، منتخب تهران در مجلس یازدهم تأکید کرد: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست‌ جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلا بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است بین برخی نمایندگان که مجلس را سکو قرار می‌دهند تا به جایگاه دیگر برسند. به‌گزارش ایلنا، او دیروز در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه بین آنچه ما در ذهنمان از ریاست مجلس است با واقعیت تفاوت وجود دارد، گفت: ما در مجلس، رئیس نداریم بلکه سخنگو داریم. تلقی اینکه مجلس هم مثل وزارتخانه و ریاست‌جمهوری است، اشتباه است چون آنجا مدیریت عمودی و سلسله‌مراتبی حاکم است و آثار و تبعات خود را دارد، ولی در مجلس اینگونه نیست و ذاتا هیچ فرقی بین نماینده تهران و نماینده یک شهرستان کوچک وجود ندارد و هرکدام یک رأی دارند.

  هجمه رضایی به 3رئیس‌جمهور
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین سالگرد خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه برجام دولتی به تاریخ پیوسته است، گفت: شکست برجام، شکست یک اندیشه در اداره کشور در چند دولت است. به‌گزارش مهر، محسن رضایی ادامه داد: در دولت آقایان هاشمی، خاتمی و روحانی، نوعی چشمداشت به دولت های غربی - که برآیندش همین اندیشه برجامی است - دیده می‌شود. در واقع انتظار گشایش در روابط اقتصادی با اروپا و آمریکا برای ورود تکنولوژی و سرمایه را بیش از حد مورد تأکید قرار دادند. این گرایش در دولت آقایان هاشمی و خاتمی تحت عنوان تنش‌زدایی و در دولت آقای روحانی تحت عنوان «کلید»، باعث شد که ماه‌ها و سال‌ها تلاش‌هایی به‌صورت آشکار و پنهان ادامه یابد و سرنوشت کشور به این مسئله گره زده شود.

  تحلیل عزت‌الله ضرغامی 
عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «شاید کمتر کسی مانند روحانی به اصولگرایان خدمت کرده باشد. معتقدم عملکرد او بزرگ‌ترین ضربه را به اصلاح‌طلبان وارد کرده است. اصولگرایان نباید نقش اسپانسر خود را در پیروزی‌های سیاسی فراموش کنند. کلید روحانی بخت آنان را در مقابل اصلاح‌طلبان باز کرد.»

  نگران تتلو نباشید
عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در گفت‌وگویی که با خبرآنلاین داشته، گفته است: نباید اصلا نگران تعداد بازدیدکننده های لایو تتلو بود، بلکه ما باید آنجاهایی را که عمق دارد  حفظ کنیم. عبدی می گوید:  شما الان یک یادداشت بنویسید که در آن دوتا حرف بی ادبی بزنید، عین بمب می ترکد و هزاران نفر فوری آن را می خوانند اما یادداشتی بنویسید  و حرف‌های فلسفی و علمی در آن بنویسید خیلی کم خوانده می شود. بنابراین اصلا نگران آن تعداد بازدیدکننده لایو آن فرد نباشید، ما نگران این طرف باشیم. شما از تلویزیون گفتید، ببینید در سال ۹۲ و ۹۶ تلویزیون در زمان انتخابات چقدر بیننده داشت؟ کسی به رسانه‌های دیگر کار داشت؟ همان کار را باید تکرار کند. در حوزه فرهنگ آن را تکرار کند تا ببینیم چه کسی حاضر می شود خارج از آن را نگاه کند، همینطور در حوزه هنر، سینما، سیاست، اقتصاد و...! منظورم این است که اصلا نگران تتلو نباشید، اینکه اصلا رسانه نیست.

  چرا اصلاح طلبان شکست خوردند
محمدرضا تاجیک، تحلیلگر اصلاح طلب درباره راز شکست اصلاح طلبان در انتخابات گذشته گفته است: در فردای پیروزی جریان اصلاح‌طلبی و تبدیل آن به گفتمان مسلط، اصلاح‌طلبان چندان به رخداد اصلاح‌طلبی وفادار نماندند. بی‌تردید، نفوذ و رخنه خودآگاه و ناخودآگاه عشق به قدرت در این بی‌وفایی تاثیری شگرف داشت. وی می گوید:  چون نیک بنگریم بسیاری از اصلاح‌طلبان امروز را در «هیچ‌کجا» و «هرکجا» نظری و عملی می‌بینیم. اینان، اصلاح‌طلبی را دقیقا در همان موقف و موضعی تعریف می‌کنند که قدرت و منفعت‌شان اقتضا می‌کند.  (خبرآنلاین)

این خبر را به اشتراک بگذارید