• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100405
+
-

طلبکاران، پدر مرد بدهکار را گروگان گرفتند

طلبکاران، پدر مرد بدهکار را گروگان گرفتند


طلبکاران که از مرد جوانی 500میلیون تومان پول می‌خواستند، پدر او را ربودند تا به پولشان برسند اما وقتی شنیدند که یکی از همدستانشان دستگیر شده گروگان را با دست و پای بسته رها کردند.
به‌گزارش همشهری، صبح دوشنبه گذشته مردی 70ساله برای خرید از خانه‌اش حوالی شمال تهران خارج شد. او در حال عبور از خیابانی خلوت بود که ناگهان یک خودروی پژو سد راه وی شد. 4نفر سوار بر ماشین بودند و خودشان را مأمور معرفی کردند. آنها از او خواستند فورا سوار ماشین شود و باید به‌دلیل اختلاف مالی به اداره پلیس منتقل شود. مرد به خیال اینکه آنها مأمور هستند مقاومتی نکرد اما پیش از اینکه سوار ماشین شود از آنها خواست تا اجازه دهند با خانواده‌اش تماس بگیرد اما آنها اجازه ندادند و همین موضوع شک مرد 70ساله را برانگیخت و باعث شد که مقاومت کند. مردان پژوسوار وقتی مقاومت او را دیدند به‌زور مرد را سوار ماشین کرده و پس از بستن دست و پایش، حرکت کردند.

گزارش آدم‌ربایی
عصر همان روز بود که مردی جوان به اداره پلیس رفت و به مأموران گفت که پدرش را ربوده‌اند. او توضیح داد: پدرم ساعاتی قبل برای خرید از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت. یکی، دو ساعتی که از رفتنش گذشت به موبایلش زنگ زدیم اما پاسخ نداد و نگرانی‌مان بیشتر شد. مرتب به او زنگ می‌زدیم اما ساعتی بعد موبایلش خاموش شد. چند ساعتی پس از ناپدید شدن پدرم، فردی آشنا که به او بدهکار هستم به من زنگ زد و گفت پدرت پیش ماست و اگر می‌خواهی او را زنده ببینی باید تسویه حساب کنی.
شاکی ادامه داد: من مغازه لوازم خانگی دارم و به‌خاطر خرید و فروش و نوسان شدید قیمت‌ها به چند نفر از همکارانم 500میلیون تومان بدهکارم. طلبکارانم قبلا تهدید کرده بودند که اگر بدهی‌هایم را نپردازم اتفاقات بدی برایم می‌افتد. اما من تهدیدهایشان را جدی نگرفتم تا اینکه پدرم ناپدید شد. همان لحظه که با پدرم تماس می‌گرفتم و پاسخ نمی‌داد حدس زدم که شاید او را ربوده باشند تا اینکه یکی از طلبکارانم تماس گرفت و گفت اگر تسویه نکنم پدرم را به قتل می‌رساند. او حتی تهدید کرد که اگر به پلیس حرفی بزنم هرگز پدرم را نخواهم دیدم. او می‌گفت که پدرم نزد او و 3طلبکار دیگر است و تهدید کرد که فرصت زیادی برای پرداخت 500میلیون تومان ندارم.

شروع تحقیقات 
با این شکایت، گروهی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. کارآگاهان با سرنخی که پسر گروگان در اختیار تیم تحقیق قرار داد سراغ فرد تماس‌گیرنده که یکی از طلبکاران بود، رفتند و او را دستگیر کردند. او تحت بازجویی قرار گرفت و منکر نقش داشتن در آدم‌ربایی شد اما مدعی شد که از آدم‌ربایی خبر داشته است. وی گفت: نقشه ربودن مرد میانسال را 3نفر از کسبه محل کشیده‌اند. آنها چند وقت پیش دور هم جمع شدند و به‌دنبال چاره‌ای بودند تا به پولشان برسند؛ به همین دلیل تصمیم به این کار گرفتند و حالا هم حدس می‌زنم که پشت پرده ماجرا، همان افراد هستند.

رهایی گروگان
درست چند ساعت پس از بازداشت فرد تماس‌گیرنده که احتمال می‌رفت در آدم‌ربایی نقش دارد، آدم‌ربایان گروگان را روز چهارشنبه یعنی 48ساعت پس از آدم‌ربایی با دست و پای بسته در یکی از شهرهای غربی کشور رها کردند. آن روز رهگذری که در حال عبور از منطقه‌ای خلوت در شهر بود چشمش به گروگان افتاد و دست و پایش را باز کرد. او پس از آزادی با موبایل پسرش تماس گرفت و گفت آدم‌ربایان رهایش کرده‌اند. در ادامه، او به تهران انتقال یافت و در اداره آگاهی حاضر شد تا جزئیات 2 روز زندانی شدنش را شرح بدهد. او گفت: مردان آدم‌ربا در نقش مأمور مرا ربودند و به یکی از شهرهای غربی کشور بردند. 48ساعت مرا در باغی زندانی کردند و مدام از طلبشان صحبت می‌کردند. در این 2روز اصلا مرا اذیت نکردند و شکنجه‌ام ندادند اما مدام می‌گفتند که اگر پسرت پولمان را بدهد آزادت می‌کنیم در غیراین‌صورت عاقبت هولناکی در انتظارت است. حتی چند باری هم مرا مجبور کردند تا با پسرم تلفنی صحبت کنم و از او بخواهم که هر چه زودتر پول درخواستی آدم‌ربایان را بدهد. وی ادامه داد: 48 ساعت بعد زمانی که متوجه شدند یکی از همدستانشان بازداشت و پای پلیس به ماجرا کشیده شده است، دوباره دست و پایم را بستند و مرا سوار خودروی پژو کرده و در محلی خلوت رهایم کردند و متواری شدند.
به‌دنبال آزادی گروگان و مشخص شدن هویت 3متهم دیگر، قاضی عظیم سهرابی، بازپرس دادسرای جنایی تهران دستور بازداشت آنها را صادر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید