• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100308
+
-

انفجار و آتش‌سوزی در 2 نقطه پایتخت

انفجار و آتش‌سوزی در 2 نقطه پایتخت


انفجار مهیب در ساختمانی مسکونی و آتش‌سوزی در مسجد ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، 2حادثه مهمی بود که روزگذشته در پایتخت اتفاق افتاد.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه ساعت 2:48بامداد دیروز در ساختمانی 4طبقه در محدوده خیابان کمیل اتفاق افتاد و دقایقی بعد آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: وقوع حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن آتش‌نشانان 3 ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان کمیل بعد از تقاطع جیحون اعزام شدند. وی ادامه داد: نخستین گروه از آتش‌نشانان بعد از حدود ۲ دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که انفجاری شدید در طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی رخ داده است. طوری که همه دیوارهای آنجا تخریب شده و شیشه‌های این ساختمان شکسته است.
ملکی درباره تلفات و مجروحان این حادثه گفت: در این حادثه 9نفر مصدوم شده بودند که 7نفر از آنان به شکل سرپایی در محل مداوا و 2 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند. به گفته ملکی هنوز علت این انفجار مشخص نشده و بررسی دلیل حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی ادامه دارد.
در همین حال سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، جانشین پلیس پیشگیری پایتخت نیز جزئیات بیشتری درباره این حادثه اعلام کرد و گفت: شدت این انفجار به حدی بود که شیشه‌های منازل اطراف ساختمان تا شعاع ۳۰۰متری تخریب شده بود. همچنین در این حادثه 2 دستگاه خودرو نیز تخریب شده بود که علت و چگونگی وقوع حادثه در حال بررسی است.
در شرایطی که حدود 10ساعت از این انفجار می‌گذشت حادثه دیگری در نزدیکی میدان ونک رخ داد. دود سیاهی فضای شهر را فرا گرفته و از دور به خوبی مشخص بود. در دقایق اولیه هیچ‌کس به‌درستی نمی‌دانست منشأ دود و حادثه احتمالی کجاست. هرچند ابتدا اعلام شد که مسجدی در دانشگاه خواجه نصیر طعمه حریق شده اما در ادامه معلوم شد محل حادثه مسجد مالک اشتر ستاد فرماندهی ناجا در حوالی میدان عطار است که گنبد آن در آتش می‌سوزد. سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه گفت: ساعت 13:15شنبه آتش‌سوزی در حوالی میدان عطار به سامانه ١٢۵ گزارش شد که بلافاصله 3 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. وی ادامه داد: آتش‌سوزی در مسجد اتفاق افتاده بود و شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش بودند. شواهد نشان می‌داد کارگران در حال انجام ایزوگام بودند که به‌دلیل بی‌احتیاطی آتش‌سوزی رخ داده و روی گنبد مسجد به‌طور کامل شعله‌ور شده است. در این شرایط همکارانم عملیات را آغاز کردند و دقایقی بعد آتش‌ به‌طور کامل خاموش شد. به گفته وی در این حادثه به هیچ‌کس آسیب نرسید.
در همین حال پایگاه خبری پلیس نیز با تأیید این حادثه اعلام کرد: در پی عملیات ایزوگام، و بر اثر سهل‌انگاری کارگران گنبد مسجد مالک اشتر ستاد فرماندهی ناجا دچار حریق و آتش‌سوزی شد و این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید