• سه شنبه 12 دی 1402
  • الثُّلاثَاء 20 جمادی الثانی 1445
  • 2024 Jan 02

محله‌سازی‌ با خانه‌های ایرانی

همشهری آخرین وضعیت ساخت محله‌های الگو در تهران را بررسی کرده است
ساخت محله‌های الگو در تهران عملیاتی شده است؛ چرا که به‌گفته علیرضا زاکانی سکاندار پایتخت، کلانشهری چون تهران جز پایتخت‌بودن، هیچ هویت دیگری ندارد و از این‌رو مدیریت شهری قصد دارد با ساخت محله‌های الگو که مسکن‌سازی در آنها با معماری ایرانی-اسلامی انجام می‌شود، در راستای هویت‌بخشی به تهران قدم بردارد؛ رویکردی که پس از تشکیل قرارگاه مسکن در دستورکار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت.

شرمساری سال نو

جهان در حالی سال نوی میلادی 2024را جشن گرفت که غزه از 87روز قبل از آن درگیر جنگ بود و بمباران غزه حتی با آغاز سال نوی میلادی جدید متوقف نشد. نسل‌کشی در غزه در نخستین بامداد سال نوی میلادی جدید ادامه یافت، هرچند مسئله فلسطین سایه سنگینی بر مراسم‌ سال نوی میلادی در همه دنیا چه کشورهای عربی- اسلامی و چه کشورهای غربی انداخت .

کریسمس مبارک

بابانوئل آمده تا جشن بگیریم؛ از قطب شمال با همان هیکل چاق و لباس قرمزرنگش، با گوزن‌هایی که سورتمه‌اش را می‌کشند. آمده برای چه؟ برای اینکه توی جوراب کودکان بی‌گناه و معصوم که از شومینه‌ها آویزان شده، هدیه بگذارد.

معرفی کم‌کارها

برنامه دولت برای الکترونیکی شدن صدور مجوزهای کسب‌وکار نمره قبولی گرفته و در پی ثبت یک میلیون و 649 هزار مجوز، 936هزار و 91مجوز برخط در 9ماهه امسال صادر شده که فقط 6.3درصد از آنها با تأخیر همراه بوده است.

داروفروشی یا کتابفروشی؛ مسئله این است

نصرالله حدادی، تهران‌شناس، قدمت کوچه حاج‌نایب را بیش از 100سال می‌داند و درباره شکل‌گیری این راسته بازار روایت می‌کند: «حاج رضا قمی‌نایب کتابفروش به تهران آمد و نخستین کتابفروشی را در این کوچه راه انداخت.

کمترین نرخ بیکاری در 18سال اخیر ثبت شد