04
سه شنبه 12 دی 1402
شماره 8989
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نرخ بیکاری کل کشور در فصل پاییز امسال به 7.6درصد رسید. این رقم 0.3درصد کمتر از فصل تابستان امسال و 0.6درصد کمتر از پاییز سال گذشته است.
یک اصطلاح رایج در علم اقتصاد می‌گوید:« بورس دماسنج اقتصاد هر کشوری است؛» به این معنا که نوسان‌ها و تغییرات بورس‌ها و همینطور اندازه آنها نشان می‌دهد اقتصاد یک کشور در چه وضعیتی است.
جهان
بازار سهام ایران در طول سال‌های گذشته با رشد محسوسی مواجه شده است. ارزش کل بازارسهام در دهه 80رقمی درحدود 40میلیارد دلار بود اما این رقم در پایان سال 2023 میلادی با احتساب ارزش کل بورس تهران و فرابورس به 187میلیارد دلار رسیده است.

معرفی کم‌کارها

کارنامه سازمان‌ها در صدور مجوز کسب و کار صادر شد
گزارش
برنامه دولت برای الکترونیکی شدن صدور مجوزهای کسب‌وکار نمره قبولی گرفته و در پی ثبت یک میلیون و 649 هزار مجوز، 936هزار و 91مجوز برخط در 9ماهه امسال صادر شده که فقط 6.3درصد از آنها با تأخیر همراه بوده است.

سهم ما از تجارت آسیای مرکزی

سهم تجارت ایران با منطقه آسیای مرکزی از کل تجارت کشور تنها یک درصد است و ترکمنستان با اختصاص 38درصد از ارزش کل صادرات ایران نخستین مقصد صادراتی کشور است.
تثبیت ارزی روی میز مجلس
انتقاد از سیاست تثبیت اقتصادی و ارزی به صحن علنی مجلس کشیده شده است.
بانک مرکزی برای کاهش متقاضیان در صف وام ازدواج و فرزند آوری، تمهیداتی برای پرداخت ۱۲۵ هزار فقره وام ازدواج و ۱۱۰ هزار فقره وام فرزند مازاد بر سهمیه‌های قبلی اندیشیده و بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و رسالت را که عامل پرداخت این تسهیلات نبودند نیز در سامانه ازدواج و فرزند بانک مرکزی فعال کرده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات ۹ ماهه زنجیره فولاد کشور را منتشر کرد که نشان می‌دهد ارزش صادرات این تولیدات به ۵.۵ میلیارد دلار رسید و میزان صادرات 19درصد معادل 850میلیون دلار افزایش یافته است.