• پنج شنبه 6 مهر 1402
  • الْخَمِيس 13 ربیع الاول 1445
  • 2023 Sep 28

معاینه فنی خودرو به در منزل تهرانی‌ها می‌رسد

آلودگی هوا بلای جان شهرهای بزرگ ازجمله تهران شده است، در گذر زمان راه‌های مختلفی همچون گسترش فضای سبز، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ... به‌عنوان راهی برای گریز از این آلودگی انتخاب شدند.

پشت پرده افغان‌هراسی

مهاجران افغانستانی از رمان حمله شوروی به کشورشان میهمان ایران بودند و وقتی آمریکا در مهرماه1381 در واکنش به حملات 11سپتامبر به افغانستان حمله کرد، بسیاری از کوچه‌ها و معابر ایران شاهد حضور مهاجران نو‌رسیده‌ای بود‌ند که از جنگ جدید در کشورشان به ایران پناه آورده بودند.

چرا «افغان‌‌هراسی»؟

موج تازه‌ای که در روزهای اخیر از سوی برخی جریان‌های معاند با محوریت «افغانستان‌هراسی» به ‌راه افتاده‌، واجد نکات مهمی است که باید به بررسی دقیق آنها پرداخت.

باز کردن قفل اقتصادی با کلید دیپلماسی

بازارهای از دست رفته در نتیجه تلاش دیپلماتیک دولت سیزدهم برای برقراری دوباره روابط سیاسی با کشورهایی که روابط خود را با ایران قطع کرده بودند، در حال احیا شدن است. پرسش این است که میوه دیپلماسی دولت ابراهیم رئیسی برای اقتصاد چیست؟

نور ایران در آسمان

توانایی کشور در حوزه هوا-فضا یک‌بار دیگر با تزریق مداری نور3 به‌وسیله ماهواره‌بر قاصد اثبات شد. این نخستین ماموریت قاصد نیست و پیش از این در سال1399 این ماهواره‌بر توانمند توانست ماهواره نور را به مدار 425کیلومتری زمین تزریق کند.

گوشت چگونه ارزان شد؟

تلویزیون همشهری