04-05
پنج شنبه 6 مهر 1402
شماره 8895
شهرنگار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سرنوشت غرفه‌داران بازارگل پس از تغییر کاربری

یادداشت
ملک بازار گل و گیاه شهید محلاتی بخشی از اراضی موسوم سلیمانیه است، این اراضی در گذشته از منطقه 15شروع می‌شد و تا منطقه تهرانپارس در شرق تهران ادامه داشت، در حال حاضر بازار گل و گیاه و اراضی زراعی پشت بازار گل تنها باقیمانده اراضی سلیمانیه هستند.
ویژه
مهم ترین اقدامات مدیریت شهری،کف مناطق رخ می‌دهد و همشهری در پی مطالبه گری از شهرداری‌های مناطق است تا مشخص شود هر منطقه در هر روز چه اقدامی انجام داده است.
شهردار سابق تهران در واکنش به دستاورد‌های اخیر مدیریت فعلی شهر تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی، با بیان برخی جملات و اشاره به برخی موارد، تلاش کرده تا ضمن زیرسؤال‌بردن و لوث کردن موفقیت‌های مدیریت شهری، به مخاطب خود القا کند که دستاورد‌های بزرگی چون عملیاتی شدن قرارداد 630 واگن چینی یا گرفتن بهره‌برداری از قطار ملی لقمه‌هایی بوده که در دوره قبلی گرفته شده و مدیریت فعلی فقط آن را میل کرده و سند آنها را به نام خودش زده است!

بازار گل محلاتی به فصل تغییر رسید

گزارش همشهری از ایده‌هایی برای ساماندهی مهم‌ترین بازار گل تهران
گزارش
قدم زدن در میان غرفه‌های بازار گل محلاتی و نگاه کردن به گل‌های سبز و سرخ آن، به یکی از تفریحات مردم تهران تبدیل شده و هر پایتخت‌نشین روزی مسیرش را به سمت اتوبان محلاتی و خیابان شهید گل‌شناس کج کرده تا کاسه چشمانشان را از رنگ گیاهان شاداب پر کند.
جز خنده نمی‌شود کاری‌کرد

جز خنده نمی‌شود کاری‌کرد

تفاهمنامه بین شهرداری تهران و وزارت دفاع درخصوص انجام مطالعات و فراهم شدن زیرساخت‌ها برای تراموا امضا شد، اما این اقدام به مذاق مدیران قبلی خوش نیامد.
معاینه فنی خودرو به در منزل تهرانی‌ها می‌رسد
آلودگی هوا بلای جان شهرهای بزرگ ازجمله تهران شده است، در گذر زمان راه‌های مختلفی همچون گسترش فضای سبز، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ... به‌عنوان راهی برای گریز از این آلودگی انتخاب شدند.
حلیا حسینی، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران: ما در اداره کل محیط‌زیست به دستور شهردار تهران به‌دنبال تامین منابع آب پایدار هستیم .

تلاش مدیریت شهری برای تبدیل «تراموا» به یک مد ماندگار

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران: مدهای فعلی حمل‌ونقلی شهر تهران پاسخگوی نیاز ۱۷کریدور پرتقاضای شهر تهران نیست.

تست گرم موفق ۲ خط «متروباس» در تهران

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران: تست گرم 2دستگاه متروباس موفقیت‌آمیز بوده است.
PDF شهرنگار
کوتاه شهرنگار
سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد: نمایشگاه عکسی از جاذبه‌های گردشگری تهران در گالری کوشک باغ هنر به‌مدت 4روز از ۷ تا ۱۰مهر برگزار می‌شود.
از اتوبوس خط کوهسار- ارم سبز برای رساندن دخترم به مدرسه استفاده می‌کنم. این اتوبوس‌ها که زیرنظر شرکت واحد دایر هستند، دارای زمانبندی حرکتی هستند که باید رعایت شود.
حتما روزانه وقتی از محل کار تا منزل یا تا فروشگاه سرکوچه‌تان و یا حتی تا خانه دوست و آشنا تردد می‌کنید یا هنگامی‌که به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید.