18
پنج شنبه 6 مهر 1402
شماره 8895
فرهنگ شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مسیر مشایه

سفرنامه
کتاب «مسیر مشایه» عنوان سفرنامه فاطمه پهلوان به عراق در ایام اربعین حسینی سال۱۴۴۴ هجری قمری است که در ۶۸صفحه رقعی از سوی نشر نیستان منتشر و وارد بازار کتاب شده است.
ویژه
کتاب «گره‌گشایی از اضطراب» نوشته جادسون بروئر را یاسمین مشرف به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
کتاب «گراند هتل مغاک» با زیر عنوان «زندگی متفکران مکتب فرانکفورت» نوشته «استوارت جفریز» را محسن ملکی به فارسی برگردانده که از سوی نشر ماهی منتشر شده است.
کتاب «دا» نوشته سیده‌اعظم حسینی که نقل روایت‌های سیده زهرا حسینی است از سال 1387تا به امروز به بیش از 159چاپ رسیده است.

12روایت‌ ماندگار از دفاع‌مقدس

نگاهی به چند رمان شاخص در حوزه ادبیات پایداری که با اقبال عمومی مواجه شد‌ند
گزارش
درباره حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و ملت مسلمان ایران در دوران دفاع‌مقدس، روایت‌های متعدد و بی‌شماری از سوی نویسندگان مختلف بیان شده که اغلب در قالب‎ ادبی داستان مکتوب و برای آیندگان به یادگار مانده است.
خاطرات دوست‌داشتنی جنگ

خاطرات دوست‌داشتنی جنگ

«جنگ دوست داشتنی نیست اما یاد کردن از صفا و یکدلی، یکرنگی و خلوص و از جان‌گذشتگی رزمندگان در 8سال دفاع‌مقدس، آن روزها را برایمان دوست‌داشتنی می‌کند».
امیرحسین فردی از نویسندگان جوان حمایت می کرد
تیمور آقامحمدی، نویسنده: امیرحسین فردی، نویسنده‌ای بود که نقش فعال فرهنگی در حوزه ادبیات انقلاب داشت.
محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: با توجه به اجرایی شدن بند ج ماده 92قانون ششم توسعه، سامانه ثبت‌نام متقاضیان برای بهره‌مندی از تسهیلات این بند، در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد و ناشران و کتابفروشان می‌توانند از چهارشنبه 5مهر‌ماه اقدام و ثبت‌نام کنند.