06
پنج شنبه 6 مهر 1402
شماره 8895
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جلوگیری از توزیع رانت

چهره روز
بعد از چندین‌روز جنجال خبری درباره خروج سیمان و فولاد از بورس کالا که به التهاب در بازار سرمایه منجر شد بالاخره روز گذشته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت با ادامه وضع فعلی درخصوص عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا موافق هستند و اگر به اصلاحاتی نیاز هست، باید در داخل همین چارچوب انجام شود.
ویژه
در روزهای اخیر برخی خانواده‌ها عنوان کرده‌اند که برای تهیه شیرخشک، مجبور شدند به چندین داروخانه سر بزنند و در نهایتا عموما کالای موردنظر خود را از بازار آزاد با قیمت‌های نجومی خریداری کرده‌اند.
در 6ماهه اول سال‌جاری، درآمدهای مالیاتی به بیش از 2برابر درآمدهای نفتی رسیده است.
نشست بررسی کلیات برنامه هفتم توسعه، توسط انجمن علمی توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی دانشگاه علامه طباطبایی 8مهر‌ماه برگزار می‌شود.

باز کردن قفل اقتصادی با کلید دیپلماسی

همشهری نتایج و آثار برقراری و بهبود روابط سیاسی ایران با 10کشور جهان را بررسی کرد
گزارش
بازارهای از دست رفته در نتیجه تلاش دیپلماتیک دولت سیزدهم برای برقراری دوباره روابط سیاسی با کشورهایی که روابط خود را با ایران قطع کرده بودند، در حال احیا شدن است. پرسش این است که میوه دیپلماسی دولت ابراهیم رئیسی برای اقتصاد چیست؟
چرا بانک‌ها موظف به واگذاری اموال‌شان شدند؟

چرا بانک‌ها موظف به واگذاری اموال‌شان شدند؟

مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم با بندی موافقت کردکه طی آن بانک‌های دولتی و بورسی موظف‌اند اموال و دارایی‌های مازاد خود را حداکثرتا پایان سال دوم برنامه واگذار کنند.
سفر دوباره رئیس‌کل بانک مرکزی به قطر
در چارچوب دیپلماسی منطقه‌ای دولت و به‌منظور تقویت و توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی با همسایگان، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی وارد دوحه پایتخت قطر شد.
براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار درخصوص جزئیات واریز سود سهامداران در ۶‌ماه نخست امسال حاکی از آن است که ۳۰۱ناشر سود جاری و ۱۱۶ناشر سود سنواتی ۴۲میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۷۳ سهامدار را که شامل ۵۱هزار و ۸۶۳میلیارد تومان می‌شود را به‌حساب سجامی سهامداران واریز کرده‌اند.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
قیمت ماشین ظرفشویی