• سه شنبه 17 مرداد 1402
  • الثُّلاثَاء 21 محرم 1445
  • 2023 Aug 08

فرشتگان زنده می‌مانند

پیوند عضو در کودکان ، سابقه ای 3دهه‌ای در ایران دارد، اما اکنون به‌صورت کاملا مستقل و مجزا در تهران و مرکز طبی کودکان انجام می‌شود و منجر به افزایش این پیوندها شده است
ایران با وجود اینکه از نظر آماری رتبه خوبی در اهدای عضو ندارد، اما در جراحی‌های پیوند اعضا به‌ویژه برای کودکان جزو کشورهای مطرح در سطح منطقه و جهان به شمار می‌رود.

کاسبان خلازیر

پروژه تازه‌ کاسبان سیاسی درحالی با وقوع حادثه در خلازیر کلید خورد که برخی طیف‌ها و چهره‌های داخلی، طی روزهای اخیر، هم‌صدا با جریان‌های معاند و ضدانقلاب، برخی رخدادهای ناگوار در سطح شهر، ازجمله حادثه برای یک کودک در پل عابرپیاده مکانیزه در تهران را دستمایه تسویه‌حساب‌های سیاسی خود قرار داده‌اند و با سوءاستفاده از بروز چنین حوادث‌ ناگواری می‌کوشند حملات تازه‌ای را علیه مدیریت‌شهری تهران ساماندهی کنند.

بر خون و درد یادگاری ننویسید

حادثه خبر نمی‌کند، اما خبر می‌سازد و اینک جدیدترین خبر، از پی حادثه‌ای تلخ متولد شده است: در محله خلازیر تهران، ساختمانی غیرمجاز در عملیات تخریب قانونی فرومی‌ریزد و همزمان ساختمان‌های ناایمن و غیرمجاز اطراف آن نیز یکباره ویران شده و چند نفر جان می‌بازند.

پشت پرده‌ ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم

«مشخص‌شدن حریم و محدوده شهر تهران و جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه افراد فرصت‌طلب و نابودی منابع طبیعی» و «نظارت جدی برای جلوگیری از گسترش شهر تهران باید انجام شود و باید با جدیت تمام در مقابل متعرضان به زمین‌های دامنه جنوبی البرز و اطراف تهران ایستاد و از منافع ملی پاسداری کرد».

پایان آقایی دلار با ارز بریکس

«ابتکار ارزی بریکس مرگ دلار را رقم خواهد زد»؛ این هشدار یک‌ماه پیش رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» در واکنش به نشست قریب‌الوقوع گروه بریکس در آفریقای جنوبی با هدف بررسی ایجاد ارز جایگزین دلار است.

احیای کارخانه 17ساله آی‌تی‌آی

آنطور که آمار و ارقام نهضت احیای واحد‌های اقتصادی نشان می‌دهد از 3259واحد تولیدی در فارس، 249مورد طی 2سال گذشته احیا شده‌اند؛ آماری که درصد احیا در این استان را به 8درصد رسانده است.
گفت‌وگو با کارشناس چهره‌نگاری پلیس آگاهی تهران که تا حالا معماهای پرونده‌های زیادی را حل کرده است

حرفه: شکار هزارچهره‌ها

با دقت و صبر فراوان اجزای چهره‌ها را طراحی می‌کند؛ مانند تکه‌های پازلی که باید با دقت تمام سر جای درست قرار بگیرند تا چهره‌ای را ترسیم کنند؛ چهره‌هایی که اصلا معمولی نیستند و گاهی وقت‌ها تنها سرنخی‌ می‌شوند برای کشف رازهای مهم و گاهی هولناک.

افزایش ۲۱ درصدی انتشار کتاب

چگونه انتخاب کنیم؟