03
سه شنبه 17 مرداد 1402
شماره 8849
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دلیل اصلی درخواست کشورهای عربی از اتباع خود برای ترک فوری لبنان

اصل ماجرا
اوایل هفته جاری بود که عربستان سعودی در اقدامی غیرمنتظره از شهروندانش خواست تا سریعا لبنان را ترک کرده و از سفر به این کشور خودداری کنند.
ویژه
هزاران تن از کارمندان یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های دولت آمریکا اصول امنیت سایبری را برای حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی رعایت نکرده و حساب‌های آنها به آسانی قابل هک شدن است..
آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی، طی هفته‌ها و روزهای اخیر، تحرکات و دیدارهایی را برای ناامن‌سازی مجدد منطقه غرب آسیا و نیز بی‌ثبات‌سازی ایران از طریق ایجاد اغتشاش و ترور دانشمندان در دستور کار قرار داده‌اند.
جهان‌نما
سرویس امنیتی اوکراین SBU مدعی خنثی‌سازی‌ توطئه ترور زلینسکی با دستگیری یک جاسوس روس شد. به گزارش تلگراف، سرویس امنیتی اوکراین نام این فرد را فاش نکرد.

پالس منفی اروپا به تروریستی خواندن سپاه

اختلاف‌نظر داخلی در اروپا و فقدان معیار حقوقی، بزرگ‌ترین موانع قرار‌دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اروپاست
گزارش
از وقتی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در فروردین‌1398 در اقدامی غیرمعمول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست ادعایی گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داد، بیش از 4سال می‌گذرد، اما از آن زمان تاکنون نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در اروپا هنوز راضی نشده‌اند که در این مسیر، جا پای آمریکا بگذارند.

پایان آقایی دلار با ارز بریکس

نشست قریب‌الوقوع بریکس در آفریقای جنوبی می‌تواند پایان هژمونی دلار را بیش از پیش تسریع کند
«ابتکار ارزی بریکس مرگ دلار را رقم خواهد زد»؛ این هشدار یک‌ماه پیش رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» در واکنش به نشست قریب‌الوقوع گروه بریکس در آفریقای جنوبی با هدف بررسی ایجاد ارز جایگزین دلار است.
تجاوز یک پزشک آمریکایی به 245زن
یک پزشک ۶۴ساله مرکز درمانی دانشگاه کلمبیا در نیویورک در دادگاهی به تعرض جنسی به صدها زن در طول سال‌ها که برای معالجه به او مراجعه کرده بودند، محکوم شد.
PDF دیپلماتیک
کوتاه دیپلماتیک
حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر: امت عربی ما هم‌اکنون دوران بسیار سختی را سپری می‌کند .
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا: از سکوت عمیق رهبران کشورهای اروپایی در قبال سوزاندن قرآن کریم ابراز تأسف می‌کنم.