• شنبه 19 فروردین 1402
  • السَّبْت 17 رمضان 1444
  • 2023 Apr 08

نقشه جهانی محدودیت‌های حاکمیتی اینترنت

همشهری محدودیت‌های فضای مجازی در سراسر دنیا را زیر ذره‌بین قرار داده است
تنها حدود 30سال از ورود شبکه‌های اینترنتی به زندگی مردم سراسر جهان گذشته اما تصور یک روز بدون آن چالشی است که برخی حتی حاضر به تصور آن هم نیستند.

از سنگ‌باران تا موشک‌باران

«دیگر انتفاضه سنگ پایان یافته و زمان انقلاب موشکی فرا رسیده است.» این بخشی از بیانیه یکی از گروه‌های مقاومت منطقه در واکنش به حملات موشکی گسترده فلسطینی‌ها به شهرک‌های صهیونیست‌‌ نشین در سرزمین‌های اشغالی است؛ حملاتی که پاسخی بود به اقدامات تحریک‌آمیز روزهای اخیر نظامیان رژیم‌صهیونیستی علیه روزه‌داران فلسطینی در مسجد الاقصی.

ظرفیت‌های بی‌بدیل در آمریکای لاتین و آفریقا

رهبرمعظم انقلاب در نخستین روز سال نو، در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم‌مطهر رضوی ضمن تأکید بر شکست دشمنان در انزوای ایران، فرمودند: «دشمن می‌خواست ما را منزوی کند، تلاش و توانایی‌های ملت ایران موجب شد ما بتوانیم در بخشی از پیمان‌های منطقه‌ای مهم و مؤثر عضو بشویم.

آغاز عصر جدید در تحولات منطقه‌ای

وزرای خارجه ایران و عربستان با صدور بیانیه‌ای، بر آمادگی دوطرف به‌منظور گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف تأکید کردند.جمهوری‌اسلامی و عربستان‌سعودی پس‌از حدود 7سال، از 17فروردین‌ماه1402، به‌صورت رسمی روابط دیپلماتیک خود را ازسر گرفتند؛ تحولی مهم در معادلات منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس که دستاورد دیدار و گفت‌وگوی وزرای امورخارجه ایران و عربستان در پکن به‌شمار می‌رود.

خداحافظی تهران با صف معاینه فنی

حضور در نیمی از خطوط مراکز معاینه فنی تهران صرفا با نوبت‌گیری اینترنتی ممکن شده و این یعنی پایان صف‌های طویل در برابر مراکز معاینه فنی پایتخت.
کارگری که معاون نخست‌وزیر شد

مردمی زیست و مردمی رفت

در نوجوانی همراه تحصیل کارگری کرد، در جوانی با مبارزان انقلاب و در میانسالی عهده‌دار معاونت نخست‌وزیری تا سرپرستی سازمان اوقاف بود. و

ایستگاه‌های جدید در خطوط 6 و 7