• سه شنبه 26 مهر 1401
  • الثُّلاثَاء 22 ربیع الاول 1444
  • 2022 Oct 18

چرا آنفلوآنزا امسال خطرناک است؟

افزایش زودهنگام موارد ابتلا و شیوع‌ تیپ‌های مختلف آنفلوآنزا، همزمانی آنفلوآنزا و کرونا، کاهش سطح ایمنی و کمبودهای دارویی، متخصصان را نسبت به شیوع گسترده این بیماری در ماه‌های آینده‌ نگران کرده است
متخصصان حوزه بهداشت و درمان از افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در همین ابتدای آغاز فصل سرما نگرانند. موارد ابتلا در برخی استان‌ها از کووید-19 هم پیشی گرفته و طی 2هفته اخیر میزان مراجعه افراد با علائم شبه‌آنفلوآنزا ازجمله تب، سردرد، سرفه، بی‌حالی و تهوع افزایش قابل‌توجهی یافته است.

رسوایی امپراتوری دروغ

کمی بیش از یک‌ماه از فعالیت «کارخانه تولید دروغ» در اغتشاشات اخیر می‌گذرد. کارخانه‌ای که با همه توان کوشید با تولید محصولاتی با لفافی از دقت و صحت، آتش‌بیار معرکه‌ ناامنی در کشور شود و مردم را با فریب به خیابان‌ها بکشد تا شعار «کار نظام تمومه» را عینیت ببخشد.
با جان باختن4نفر از مصدومان آتش‌سوزی در اوین، شمار قربانیان به 8نفر رسید

دستور ویژه قاضی القضات درمورد حادثه زندان اوین

جان ‌باختن 4نفر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی در زندان اوین، شمار قربانیان این حادثه دلخراش را به 8نفر افزایش داد. قربانیان این حادثه دلخراش در حالی افزایش پیدا کرد که رئیس قوه قضاییه حادثه رخ داده را یک جنایت دانست و به مسئولان قضایی دستور داد تا با همکاری نیروهای امنیتی، عوامل اصلی این جنایت را شناسایی کنند.

تفاهم اقتصادی آذربایجان‌غربی با 3کشور همسایه

استان آذربایجان‌غربی با دربرگرفتن بخش غربی دریاچه ارومیه و همسایگی با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق و داشتن مناطق کوهستانی و رشته‌کوه‌های مرتفع، شناخته می‌شود.

به بازار آمدن واکسن سرطان تا 2030

زوج موفقی که نخستین واکسن مبتنی بر پلتفرم mRNA را برای کووید-19ساختند ادعا می‌کنند که واکسن‌های سرطان پیش از پایان دهه فعلی در دسترس خواهد بود.

هشدار فرمانده سپاه به آل‌سعود

رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران دیروز در منطقه عمومی «ارس» آغاز شد؛ رزمایشی که با هشدار فرمانده کل سپاه به مقام‌های رژیم سعودی همراه بود که اگر رسانه‌های‌شان را کنترل نکنند، دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.

نهضت پیاده‌راه‌سازی ادامه دارد