• سه شنبه 15 شهریور 1401
  • الثُّلاثَاء 9 صفر 1444
  • 2022 Sep 06

اتصال خزربه خلیج‌فارس چقدرآب می‌خورد؟

موافقان این طرح را یک فرصت برای حل تنش آبی در ایران می‌دانند
سال‌هاست که رؤیای اتصال آب‌های شمال و جنوب ایران، در قالب یک کانال آبی به طول 2هزار کیلومتر مطرح است، کامل‌ترین مطالعه درباره اتصال دریای خزر در شمال به آب‌های جنوب ایران را وزارت جهادکشاورزی در سال1376 انجام داده.

بهار اتوبوسرانی پس از ۱۲سال خزان

تحویل نخستین بخش از 900دستگاه اتوبوسی که دولت سیزدهم با هدف کمک به تقویت و ارتقای ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت، وعده آن ‌را به شهرداری تهران داده بود، محقق شد.به این ترتیب بعد از سال1389 یعنی حدود 12سال، دوباره شاهد آن بودیم که دولت به وظیفه خودش در زمینه حمایت از حمل‌ونقل عمومی عمل کرد و تعدادی اتوبوس و ون را در اختیار شهرداری تهران قرار داد.

آقای روحانی کاش این را نمی‌گفتید!

اخیرا در خبرها آمد که کتابی از خاطرات دوران ریاست‌جمهوری روحانی و دولتمردان او به‌چاپ رسیده و البته برخی از نکات آن نیز رسانه‌ای شد.

اتوبوسرانی و دیده‌بانی شهروندی

واقعیت: شرایط اتوبوسرانی تمام کلانشهرهای کشور به‌خصوص پایتخت بغرنج شده است. از اواخر بهار هم که هوا رو به گرمی گذاشت، با روشن شدن کولر اتوبوس‌ها، مشکلات این بخش بیشتر از هر زمانی دیگر خود را نشان داد.

جبران افت تحصیلی 2.5 میلیون دانش‌آموز در تابستان

25 ماه آموزش غیرحضوری به دلیل شیوع کووید19، عقب‌ماندگی قابل توجهی را در این حوزه رقم زده است.

ارتقای توان رزمی دریایی ایران با 3شناور جدید

صبح دیروز نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی شناوری به نیروی دریایی سپاه برگزار و طی آن 3شناور رزمی شامل «ناو رزمی موشک‌انداز شهیدسلیمانی»، «شناور تندروکلاس موشک‌انداز شهید روحی» و «شناور تندروی موشک‌انداز شهید دارا» به تجهیزات سازمان رزم این نیرو ملحق شد.

نهمین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی-شناوری- به نیروی دریایی سپاه

سگ‌گردان حرفه‌ای؛ ماهی 7میلیون و 500

نذر اربعین از تهران