• دو شنبه 10 مرداد 1401
  • الإثْنَيْن 3 محرم 1444
  • 2022 Aug 01

گنج‌یابی در مناطق محروم

در پی اعلام سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، قرار است کودکان مناطق محروم استعدادیابی شوند، اما جامعه‌شناسان از چالش‌ها می‌گویند
استعدادیابی برای کودکان مناطق محروم، ماجرایی است که رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به‌تازگی خبر از آن داده است؛ اقدامی تازه در وزارت آموزش و پرورش که این بار پای کودکان را به دنیای رقابت باز می‌کند؛ اینکه این رخداد در روستاهای محروم قرار است اتفاق بیفتد، ممکن است به مثابه فرصتی برای کودکان قلمداد شود. اما کارشناسان و جامعه‌شناسان معتقدند اجرای چنین طرح‌هایی در کنار ایجاد فرصت توجه به برخی از کودکان، دیگر کودکان بازمانده از طرح را از همین فرصت کوچک هم محروم می‌کند.

زور سیل به تهران نرسید

با بارندگی‌های اخیر می‌شد انتظار داشت که دارآباد، ولنجک، درکه، دربند، تجریش، سوهانک، شهران، کوهک و خیلی از نقاط دیگر شهر تهران هم شاهد سیلاب‌‌های عظیم باشند.

هیئتی کارکردن... 10ویژگی مدیریت هیئتی

حتما شما هم شنیده‌اید؛ کار بی‌نظم و بدون برنامه را می‌گویند هیئتی عمل کردن. اتهام بزرگی است. پیشنهاد می‌کنم این محرم، مسئولان محترم یک‌بار با نگاه سبک مدیریت تراز و الگو، هیئت را ارزیابی کنند؛ خاصه هیئت‌های قدیمی و اصیل.

انتخابات و بن‌بست سیاسی در عراق

در شرایطی که عراق با نوعی بن‌بست سیاسی مواجه شده است، همواره این سؤال مطرح می‌شود که آیا سازوکار انتخاباتی در این کشور پاسخگو نیست؟

تحقق دولت هوشمند پس از 2دهه

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا پایان شهریور امسال همه دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شوند
پس از گذشت 2دهه تلاش برای راه‌اندازی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به‌نظر می‌رسد که این خدمت به مرحله اجرایی رسیده است.

کلید پایتخت در دست دانش‌بنیان‌ها

فرصت‌های مختلفی برای فعالیت شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان در تهران در حال شکل‌گیری است.

حذف محدودیت‌‌ خرید در سامانه خودرو

وزارت صنعت اعلام کرد، همه محدودیت‌هایی که در طرح قرعه‌کشی خودرو وجود داشت، از این پس برای خودرو‌هایی که از فرایند قرعه‌کشی خارج می‌شوند، حذف خواهد شد. به‌گفته سخنگوی این وزارتخانه، این تصمیم به کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد منجر خواهد شد.

دیپلماسی اقتصادی‌ برگ برنده بی‎اثرسازی تحریم‎ها

برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‎های اقتصادی ایران و بلاروس در شهر مینسک فرصت تازه‎ای برای گسترش‎ همکاری‎های دوجانبه با هدف پیشبرد راهبرد بی‌‎اثرسازی تحریم‎ها بود؛ راهبردی که دولت سیزدهم در ماه‌های اخیر تلاش ویژه‎ای برای تحقق آن به‎کار گرفته ‎است.

ویژگی‌های پایانه زیرزمینی قطارهای شهری چیست؟

مزداران؛ 3روز پس از سیل مرگبار

حذف محدودیت‌‌ خرید در سامانه خودرو

مشکلی در تأمین بازار میوه نداریم