22
دو شنبه 10 مرداد 1401
شماره 8557
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جشنی با طعم کتاب

خبر
فصل سوم ویژه برنامه «قرار سه‌شنبه‌ها» با محوریت معرفی کتاب و ارتباط مستقیم نویسنده با مخاطب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط انتشارات شهیدکاظمی از ابتدای مرداد‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
ویژه
جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان و یزد در ۲ بخش صحنه‌ای و عروسکی برگزار می‌شود.
پرواز و خلبانی یکی از آرزوهای دوران کودکی و نوجوانی به‌خصوص برای پسربچه‌هاست.
کتاب خواندنی «کوچه نقاش‌ها» روایت خاطرات سیدابوالفضل کاظمی، ‌فرمانده گردان میثم در دوران جنگ تحمیلی از زبان خودش است که در انتشارات سوره مهر چاپ شده است.
گزارش
سیدمنصور مهدوی نیاکی، غواص خط‌شکن لشکر 25کربلا یکی از 175غواصی بود که در عملیات کربلای 4ناجوانمردانه به شهادت رسید.

تخریبچی دیروز؛ مدرس و مشاور امروز

سرهنگ «داوود نظام‌الاسلامی»؛ جانبازی که در مسجد مشاوره و در دانشگاه معارف جنگ درس می‌دهد
گزارش
خیلی زود پایش به جبهه باز شد؛ سن و سالی نداشت. بیشتر عموزاده‌هایش برای دفاع از کشور رفته بودند و او هم دوست داشت مثل آنها در این میدان سهمی داشته باشد.
برخورد

برخورد

کتاب صوتی «برخورد» نوشته‌ محمود اکبرزاده، ماجرای رزمنده‌ای به نام صابر را روایت می‌کند که در بحبوحه جنگ مجروح و در اثر انفجار مین، پایش را از دست می‌دهد. او که به‌شدت آسیب دیده، نمی‌تواند به عقب بازگردد و به‌دست عراقی‌ها اسیر و به اردوگاهی در عراق منتقل می‌شود.
فیض حضور
فیض حضور
«فیض حضور» برشی از زندگی مصطفی ابراهیمی‌مجد، عضو ستاد جنگ‌های نامنظم به فرماندهی شهید چمران است که به قلم عباس کفایی‌قاینی نگاشته شده است. کتاب در 30فصل تنظیم شده که 25فصل از آن به روایت مفصل خاطرات دوستان و همرزمان شهید مجد از زندگی او در جنگ، معرفی شخصیت و نبوغ او در حوزه موشک و نحوه‌ همکاری او با شهید چمران می‌پردازد
شهدا در مکتب اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و به‌عنوان انسان‌های برگزیده حق بزرگی بر گردن ما دارند.