• سه شنبه 4 مرداد 1401
  • الثُّلاثَاء 26 ذی الحجه 1443
  • 2022 Jul 26

دیوار بلند شهرداری مقابل فساد

مدیریت شهری تهران مبارزه با فساد از طریق اصلاح رویه، هوشمند کردن فرایند و مسئولیت‌پذیری پرسنل را در دستور کار دارد
مقابله با فساد، اولویت اقدامات شهرداری تهران و کلیدواژه‌ای است که سکاندار پایتخت به‌طور مستمر در سخنرانی‌هایش بر آن تأکید دارد. اصلاح رویه‌ها، هوشمند کردن فرایندها و افزایش مسئولیت‌پذیری پرسنل، 3راهکار اصلی و اساسی شهرداری تهران در راستای مقابله با فساد است و شهرداری تهران هم با نظارت‌های تخصصی در حال پیگیری این موضوع است.

نان در تنور هوشمندسازی

پس از تجهیز نانوایی‌ها به کارت‌خوان‌های جدید، به‌زودی مرحله دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان با توزیع آرد براساس عملکرد نانوایان آغاز می‌شود

مدلی متفاوت در مبارزه با فساد

یکم. یک عضو شورای شهر گفته است که شهرداری تهران هیچ کارنامه روشنی برای مبارزه با فساد ندارد. احتمالا انتظار داد و قال و معرکه‌گیری ویژه داشتند. مثلا گزارشی از فساد مدیران گذشته شهری یا افشای اسامی کارچاق‌کن‌ها و شتیل بگیران بلدیه.

بررسی پدیده بی‎حجابی یا بدحجابی با کدام الگو

چندی است فضای عمومی کشور پر شده از اینکه با پدیده بد حجابی در جامعه چگونه باید برخورد شود و معمولا در این قضایا نوک پیکان توجه به سمت مرجعی نشانه می‎رود که قانونا در آخر این ایستگاه قرار دارد.

برنج ارزان می‌شود

سرانجام بعد از مذاکرات، تردیدها و ابهامات چندماهه پیرامون ممنوعیت فصلی واردات برنج، در نخستین روز مردادماه لغو این ممنوعیت چندماهه به گمرکات ابلاغ شد و بر این اساس واردات برنج به کشور همچنان طبق روال قبل ادامه خواهد داشت.

پرداخت وام ارزان به مردم آسان‌تر می‌شود

مقامات وزارت اقتصاد قول داده‌اند که فرایند پرداخت وام ارزان به مردم آسان‌تر شود. به‌گفته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، برنامه جدی دولت، کمک به رفع نیازهای خرد مردم به وسیله وام‌های قرض‌الحسنه است.

جلوه‌های عاشورایی بر در و دیوار شهر

در روزهای منتهی به ماه محرم، فضای عمارت عین‌الدوله از عَلم‌های آماده پُر شده است؛ سازه‌هایی که البته شبیه عَلم است؛ با این تفاوت که یک پایه مکعب‌شکل ثابت دارند و یک تیغه.

حساب و کتاب جنگل‌های زاگرس

در همشهری آنلاین بخوانید

سالمندی با امکانات لاکچری