• شنبه 11 تیر 1401
  • السَّبْت 2 ذی الحجه 1443
  • 2022 Jul 02

ساخت 3بزرگراه جدید در تهران

زاکانی: تا پایان سال 12ایستگاه جدید مترو به بهره‌برداری می‌رسد
بخشی از اموال تهران شهرداری در اختیار دیگران قرار دارد و مدیریت شهری، به‌دنبال آن است که تا آنها را به نفع شهر و شهروندان باز پس گیرد. از سوی دیگر شهرداری از مسیرهای حقوقی توانسته جلوی واگذاری چندین ملک را بگیرد.

کنکور، همچنان پرحاشیه

مراسم غول بی‌شاخ و دم کنکور و نوجوانان با همه حواشی‌اش امسال نیز برگزار شد. مراسمی که سالانه تلاطم خاصی بین دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان راه می‌اندازد. امسال نیز در همین راستا محمدحسین حاجیلو، قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اقدامات گسترده برای حفظ امنیت آزمون سراسری گفت که با پیگیری انجام شده برای حفظ حقوق عموم داوطلبان، اینترنت محل برگزاری آزمون سراسری محدود شده و فرمانده انتظامی شرق استان تهران خبر از دستگیری فروشندگان سؤالات کنکور داد.

پیام‎های اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر

ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در عشق‎آباد ترکمنستان، با انتشار بیانیه‌ پایانی که در بردارنده مهم‌ترین موضوع‎های همکاری پنج‎جانبه و مورد علاقه طرفین است، به‎کار خود پایان داد و جمهوری اسلامی ایران نیز به‎عنوان میزبان هفتمین اجلاس سران کشورهای ساحلی معرفی شد.

فرش تبریز به جام‌جهانی 2022 می‌رود

هنرمندان تبریزی در گفت‌وگو با همشهری از مراحل طراحی و بافت فرش جام‌جهانی 2022 قطر ‌ می‌گویند
شکی در این نیست که آوازه فرش تبریز جهانی شده، اما طنین هنر دست مردمان این خطه امسال در مسابقات جام‌جهانی فوتبال2022 با رونمایی از فرش جام‌جهانی بار دیگر به گوش می‌رسد.

دستور ویژه رئیسی برای آسان‌سازی ازدواج جوانان

رئیس‌جمهور در مراسم هفته ازدواج با بیان اینکه دولت به‌عنوان کارگزار نظام اسلامی خود را موظف به حمایت از امر ازدواج می‌داند.

آمادگی ایران و اتحادیه اروپا برای ادامه مذاکرات

مذاکرات دو روزه در دوحه پیرامون لغو تحریم‎ها درحالی بدون دستیابی به نتیجه روشن پایان یافت که طرف‎های غربی و به‎ویژه آمریکایی‎ها تلاش می‎کنند با فرافکنی و القای شکست در مذاکرات دوحه، جمهوری‎اسلامی را مسئول عدم‌حصول توافق در دوحه معرفی کنند؛ رویکردی که در روزهای اخیر ازسوی واشنگتن و تروئیکای اروپایی دنبال شده ‎است.

سبقت صادرات از واردات در بهار1401

افزایش نرخ ارز در داخل کشور و رشد قیمت جهانی کالاها باعث سبقت صادرات از واردات در کارنامه تجارت خارجی ایران طی بهار امسال شد. در نخستین فصل امسال حجم تجارت خارجی کشور به 25.5 میلیارد دلار رسیده که نتیجه آن ثبت تراز تجاری مثبت به میزان 605میلیون دلار بوده است.

بحران کم‌آبی چقدر جدی است؟

در همشهری آنلاین بخوانید