• یکشنبه 29 خرداد 1401
  • الأحَد 19 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 19

قانونی برای کاهش جمعیت زندان‌ها

با تصویب لایحه قضازدایی در مجلس از ورود سالانه 2میلیون پرونده کیفری به محاکم جلوگیری می‌شود
قضازدایی به‌عنوان یکی از رویکردهای سیاست جنایی- تقنینی عبارت ازمحدود‌کردن یا کنار‌گذاشتن صلاحیت محاکم قضایی در رسیدگی به دعاوی کیفری یا حقوقی با استفاده از راهکارها و سازوکارهای غیرقضایی است.

بازگشت بلدیه به تهران

ساختمان خانه شهربلدیه بزرگ‌‌ترین پروژه بازآفرینی ابنیه شهری با حفظ ساختار سنتی شهر تهران محسوب می‌شود. ساختمان بلدیه به‌عنوان نماد شهرداری تهران در دوره قاجار احداث شد، اما در گذر زمان دستخوش اتفاقات بسیاری شد؛ چنان‌که این بنا یک‌بار تخریب شد، درحالی‌که ساختمان بلدیه جزئی از تاریخ شهر تهران است.

دولت سیزدهم و فرجام احیای برجام

از جمله مهم‎ترین سؤال‌هایی که درباره آینده وضعیت اقتصادی کشور مطرح می‌شود، این است که آیا دولت سیزدهم می‌تواند وضعیت اقتصادی را سروسامان دهد و آیا اساساً در این زمینه برنامه‌ای دارد؟ این سؤال به‌صورت دیگری هم مطرح می‌شود و آن اینکه اگر مذاکرات احیای برجام همچنان بی‌نتیجه بماند، آیا دولت برنامه‌ای برای مدیریت اقتصادی دارد؟
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از جمع‌آوری 7درصد پل‌های عابر برقی خبر می‌دهد

فعال شدن پل‌های مکانیزه تا پایان تیرماه

نخستین پل عابرپیاده مکانیزه تهران، فروردین سال83 در میدان هفت‌تیر به بهره‌برداری رسید.

عرضه گوشت قرمز قد کشید

ایرانی‌ها در یک سال گذشته به‌طور میانگین ماهانه 50هزار تن گوشت قرمز مصرف کرده‌اند، البته این آمار برایندی از وضع عرضه ماهانه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های کشور است. به این ترتیب سرانه مصرف ماهانه گوشت قرمز هر ایرانی 600گرم برآورد شده است.

بازار داغ نمایش‌ها

تئاتر دارد به روزهای قبل از کرونا بازمی‌گردد. بیشترین حجم تمرین در پلاتو و اجراها در سالن‌های نمایشی در آخرین ماه بهار است و گروه‌های نمایشی در سالن‌های دولتی و خصوصی در انتظار رسیدن زمان اجرایشان هستند.
رئیسی خطاب به منتقدان در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری1400:

لذت بودن میان مردم را بچشید

رئیس‌جمهور در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری 28خرداد1400، معنی انتخاب مردم در این انتخابات را تأکید مجدد بر اجرای آرمان‌های اصیل انقلاب شامل عدالت‌گستری و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض دانست. سیدابراهیم رئیسی در تشریح شرایط تحویل دولت و تشکیل کابینه سیزدهم ازجمله فشارهای خارجی و مسائل داخلی گفت.