• شنبه 31 اردیبهشت 1401
  • السَّبْت 19 شوال 1443
  • 2022 May 21

سقف اجاره‌بها بدون ضمانت اجرا

ستاد تنظیم بازار با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره‌بها در تهران، کلانشهرها و سایر نقاط شهری را تعیین کرد؛ به‌گونه‌ای که سقف قیمت در بازار اجاره مانند 2سال گذشته، در تهران 25درصد، در کلانشهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت ۲۰درصد و در سایر نقاط شهری ۱۵درصد قابل افزایش است.
مدیران عامل شرکت‌های بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی، از وضعیت سخت خدمات‌رسانی در این دو حوزه می‌گویند

تلاش‌ برای جبران 10سال عقب‌ماندگی

انبارهای اتوبوسرانی و مترو آنقدر خالی شد که دست مدیریت شهری جدید را برای انجام خدمت‌رسانی باکیفیت به شهروندان بست. بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه دراین‌باره می‌گوید:‌ «حدود یک‌دهه اخیر اتوبوسرانی مورد بی‌مهری قرار گرفته؛ تا حدی که نه‌تنها در حوزه فرسودگی و کمبود ناوگان دچار مشکل هستیم بلکه از نظر منابع انسانی لازم نیز مشکلات جدی داریم.»

توقف اکیداً ممنوع

تجربه رویدادهای تاریخی نشان داده است که اتفاقات مهم و تأثیرگذار در دوران سخت اقتصادی و اجتماعی رخ داده است؛ در واقع به‌نظر می‌رسد در شرایط دشوار و تنگناهای اقتصادی، انسان‌ها بیشتر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اجرایی خود توجه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود با انرژی و انگیزه بیشتری سراغ تحقق خواسته‌های خود بروند.

راه طی‌شده

مسیری که مهرجویی طی کرد تا به «لامینور» رسید
برای تماشاگری که با پیش‌زمینه ذهنی فیلم‌های شاخص مهرجویی به سینما می‌رود، «لامینور» فیلم حیرت‌انگیزی است. تماشاگری که نام مهرجویی برایش تداعی‌کننده «هامون»، «پری»، «درخت گلابی» و حتی «سنتوری» است، لامینور نمی‌تواند فیلم قانع‌کننده‌ای باشد. داریوش مهرجویی فیلمساز محبوب طبقه متوسط در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و موفق‌ترین کارگردان جریان روشنفکری در دهه۵۰، دست‌کم یک دهه است که مسیر فیلمسازی‌اش را عوض کرده است. برای مخاطبی که هنوز در حال و هوای هامون است، درک چنین تغییر گسترده‌ای اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است. این نوشته می‌کوشد تا توضیح دهد که چه شد که اینگونه شد.

مدارس ابتدایی در چالش بازگشت امتحان

امتحان به دوره ابتدایی بازمی‌گردد؟ این سؤالی است که در روزهای گذشته بسیاری از خانواده‌ها و فرزندان مدرسه‌ای‌شان پرسیده‌اند.. زمزمه‌های بازگشت برگزاری امتحانات به مدارس دوره ابتدایی در حالی مطرح می‌شود که 14سال است عملکرد دانش‌آموزان این مقطع بر پایه ارزشیابی توصیفی -خیلی خوب، خوب، قابل‌قبول و نیاز به تلاش بیشتر- سنجیده می‌شود .

ایجاد سازمان مهاجران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

سال99 بود که دولت دوازدهم لایحه تشکیل سازمان اتباع را به مجلس فرستاد. در این لایحه تبعه خارجی در قالب 9مفهوم شامل دارنده روادید، مهاجران اتباع خارجی، مهاجر، پناهجو، پناهنده، آواره، مهاجر غیرقانونی، اردوگاه مراقبتی و مهمانشهر تعریف شده بود.

دومین سیل بهاره، خراسان‌رضوی را شوکه کرد

2هفته بعد از سیلاب بهاره در 10شهرستان خراسان رضوی، این استان بار دیگر در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه متحمل خسارت‌ بارندگی و سیلاب شد. این بار پنجشنبه _۲۹اردیبهشت _شهرستان‌های کلات و قوچان با بارش‌های شدید درگیر سیلاب شدند که با 3کشته و یک‌مفقودی، قطعی آب، مسدود شدن راه و خسارت قابل توجه به بخش کشاورزی همراه بود.

300میلیون لیتر صرفه‌جویی سالانه در مصرف سوخت به مدد بهره‌مندی از متروی تهران

در همشهری آنلاین بخوانید

سهم روسیه و اوکراین در محصولات کشاورزی جهان

خبرهای کوتاه /اجتماع سلام فرمانده