• چهار شنبه 18 اسفند 1400
  • الأرْبِعَاء 5 شعبان 1443
  • 2022 Mar 09

حقوق کارگر؛ سرگردان بین 4تا7میلیون تومان

در مذاکرات مزد 1401، دولت نقش تسهیل‌گری دارد؛ اما هنوز نتوانسته است نظر کارفرمایان و کارگران را به هم نزدیک کند.

چرا تهران قفل می‌شود؟

باران بارید و ترافیک شد. این خبر کوتاه مربوط به معضل دوشنبه‌شب است که سنگین‌ترین ترافیک 1400پایتخت رخ داد و موضوع به حدی جدی بود که روز گذشته اعضای پارلمان شهری به آن واکنش نشان دادند.

منطق راستی‌آزمایی و معضل نفوذ

داستان نفوذ، داستانی تاریخی است که قدمتی به درازای عمر تمدن بشری دارد. همواره کسانی بوده‌اند که بدون آنکه از صلاحیت لازم برای حضور در جایگاهی برخوردار بوده یا نسبتی با مجموعه‌ای داشته باشند، توانسته‌اند با سناریوی فریب، نفوذ کرده و اعتمادهایی را به سمت خود جلب کنند.

چرا بعضی‌ها کرونا نمی‌گیرند؟

تفاوت‌های ژنتیک افراد می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که برخی دچار کووید می‌شوند و برخی دیگر علامتی بروز نمی‌دهند
دکتر زانیا استاماتاکی، مدرس و محقق ارشد ایمونولوژی ویروسی در دانشگاه بیرمنگام معتقد است: شدت و حدت ویروس کرونا در افراد مختلف به‌دلیل تفاوت‌های ژنتیک فرق می‌کند.

ترکیه-اسرائیل؛ یک رابطه نافرجام

رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی، بعد از سال‌ها سردی روابط بین آنکارا و تل‌آویو، امروز به دعوت اردوغان به ترکیه سفر می‌کند
بعد از ماه‌ها تلاش‌های کوچک برای ازسرگیری روابط بین ترکیه و اسرائیل، سفر امروز رئیس‌جمهور رژیم‌صهیونیستی به آنکارا به دعوت رجیب طیب اردوغان، آغاز مسیری جدید در روابط دوطرف خواهد بود.

نور جدید ایران در مدار لئو

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی از قرار گرفتن ماهواره «نور2» در مدار 500کیلومتری خبر داده است. در پست وزیر ارتباطات که خبر آن در سایت این وزارتخانه هم منتشر شده آمده است: «نور 2که نخستین سیگنال‌های آن توسط ایستگاه‌های زمینی با موفقیت دریافت شد، ماهواره‌ای سنجشی- شناسایی است که هر ۹۰ دقیقه به دور زمین گردش خواهد کرد و در هر شبانه‌روز ۱۶ بار از فراز سپهر ایران‌زمین خواهد گذشت و مأموریتش حداقل ۳ سال ادامه خواهد داشت».

خطر بازگشت رنگ قرمز به بورس

مطابق تصمیم مجلس درجریان تصویب لایحه بودجه1401 همه افراد حقوقی به غیراز چند نهاد موظف‌اند بابت سود سپرده‌های بانکی خود مالیات پرداخت کنند، نکته نگران‌کننده این است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی نیز مشمول پرداخت مالیات بر سود سپرده می‌شوند.
رئیس‌جمهور در نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری:

ایران از خطوط قرمز برجامی عقب‌نشینی نمی‌کند

نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم از صبح دیروز به ریاست آیت‌الله احمد جنتی در محل مجلس قدیم آغاز به‌کار کرد؛ اجلاسیه‌ای که گفته می‌شود مهم‌ترین دستورکار آن، اصلاح طرح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

کاهش رضایت مردم آمریکا از موقعیت ایالات متحده در جهان