02
چهار شنبه 18 اسفند 1400
شماره 8457
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

منطق راستی‌آزمایی و معضل نفوذ

یادداشت
داستان نفوذ، داستانی تاریخی است که قدمتی به درازای عمر تمدن بشری دارد. همواره کسانی بوده‌اند که بدون آنکه از صلاحیت لازم برای حضور در جایگاهی برخوردار بوده یا نسبتی با مجموعه‌ای داشته باشند، توانسته‌اند با سناریوی فریب، نفوذ کرده و اعتمادهایی را به سمت خود جلب کنند.
نظامی
انتشار خبر پرتاب دومین ماهواره نظامی ایران با نام «نور۲» توسط ماهواره‌بر «قاصد» نیروی هوافضای سپاه، بازتاب وسیعی در رسانه‌های غربی داشت. خبرگزاری رویترز در گزارشی دراین زمینه نوشت که سپاه با موفقیت دومین ماهواره نظامی خود را در مدار قرار داده ‌است؛ ‌قرار دادن دومین ماهواره در فضا، پیشرفتی بزرگ برای نظامیان ایران به‌شمار می‌رود.
رئیس‌جمهور در نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری:

ایران از خطوط قرمز برجامی عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگان
نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم از صبح دیروز به ریاست آیت‌الله احمد جنتی در محل مجلس قدیم آغاز به‌کار کرد؛ اجلاسیه‌ای که گفته می‌شود مهم‌ترین دستورکار آن، اصلاح طرح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

وزیر خارجه آمریکا: منافع روسیه در احیای برجام است

وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی با بیان اینکه تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد، تأکید کرد روسیه هم در این روند مشارکت دارد و منافع آنها نیز در احیای این توافق نهفته است.
یک نمایش مضحک و تیری  که به سنگ خورد
گفت‌وگوی اخیر کاترین پرز شکدم با شبکه بی‌‌بی‌سی فارسی، آب سردی بود بر جنجالی  که در روزهای اخیر با دروغ‌پردازی قصد تخریب چهره‌های انقلابی نظام  را داشت.
مجلس
مجلس یازدهم در جریان بررسی لایحه بودجه1401 مکلف شد حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم به‌طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
کسانی که به فرهنگ اشرافی‌گری و سازش با غرب روی آورده‌اند، نمی‌توانند مدعی فاصله‌گرفتن مردم از آرمان‌های انقلاب شوند.