• چهار شنبه 1 دی 1400
  • الأرْبِعَاء 17 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 22

بدون‌خودرو، پول بنزین می‌گیریم؟

یک شوک موقت، در پی انتشار نامه‌ای به امضای معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری کافی بود تا سخنگوی دولت، خبر اجرای اختصاص بنزین به هر شهروند، به جای هر خودرو، البته به‌صورت آزمایشی را تأیید کند.

ساکنان دوده‌ها

حاشیه بزرگراه‌ها قصه خودشان را دارند؛ انگار که در متن تهران، پرانتز جدیدی باز شده باشد. چند ساعت پیاده‌روی در محله‌هایی که پنجره خانه‌هایشان رو به اتوبان‌های شلوغ تهران باز می‌شود، تجربه عجیبی است.

همتی به بلندای یلدا

زندگی در کشوری با فرهنگ غنی و آداب و رسوم کهن همراه با برگزاری جشن‌های خاطره‌انگیز، فرصت‌های بسیاری برای با هم بودن اعضای خانواده فراهم می‌کند؛ فرصت‌هایی که گاه تکرارنشدنی‌اند و رد پای آنها برای همیشه بر لوح دل خانواده نقش می‌بندند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی: مردم دنبال رسیدن به توافقی نیستند که منافع ملی ایران در آن لحاظ نشده باشد

دیگر در مذاکرات هسته ای منفعل نیستیم

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی یکی از قدیمی‌ترین احزاب ایران است که در جریان اصولگرایی نقش بزرگ‌تر‌ را ایفا می‌کند. گرچه موتلفه اسلامی در سال‌های اخیر در سپهر سیاسی کشور نقش کمرنگ‌تری را در مقایسه با دیگر گروه‌های راست سنتی ایفا کرده است اما نقدها و راهبردهایی که این حزب در مقابل دولت‌ها دنبال می‌کند، صریح‌تر و گاه تندتر از دیگران است.

نمایشگاه‌‌ها رو به سوی آفتاب

یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر‌آفتاب» پیش‌تر توسط اعضای شورای شهر تهران تصویب شده بود و در جلسه دیروز بررسی طرح با ارائه گزارش مشترک کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و کمیسیون معماری و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت و در نهایت اعضای پارلمان شهری با انتقال تدریجی رویدادهای نمایشگاهی به شهرآفتاب موافقت کردند.

ایرانیان چطور می‌میرند؟

آمار مرگ در ایران به استناد گزارش سازمان ثبت احوال، پس از کرونا روند صعودی داشته و در سال 99نزدیک به 30درصد نسبت به سال 98و در نیمه اول 1400بیش از 23درصد نسبت به نیمه اول سال 99افزایش داشته است.

کسب و‌کار یک میلیون خانوار از گیاهان دارویی

به جز گیاهان دارویی که در مزارع کشت می‌شود، بخش بزرگ‌تری از این گیاهان از کشتزارهای طبیعی مناطق مختلف کشور برداشت می‌شود.

ساعت ترافیک تهران در یک روز عادی