24
چهار شنبه 1 دی 1400
شماره 8394
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

90سال، 24000شماره

فرهنگ و زندگی
دیروز در آخرین‌روزِ آخرین‌پاییزِ قرن، 24هزارمین شماره روزنامه ارمنی‌زبانِ «آلیک» Ալիք منتشر شد و این کم‌چیزی نیست. تداومِ انتشار خیلی هنر می‌خواهد. خیلی مراقبه و ملاحظه می‌خواهد.
ویژه
پلیس فرانسه ۱۸۲ هزار گواهی واکسن جعلی را کشف کرد. اصل این گواهی‌ها با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا از تابستان امسال و به افرادی داده می‌شود که واکسن زده باشند یا از بیماری کرونا بهبود یافته باشند.
فکرش را بکنید شما کمتر از 18سال دارید و به دژ نفوذناپذیر شاعری بزرگ راه داده شده‌اید و او پیرانه‌سر و عنان‌گسیخته در سال‌های پایان عمر، زمین و زمان را و حتی خود را به ناسزا می‌گیرد و چیزهایی می‌گوید که محال است طی گفت‌وگویی رسمی به زبان بیاورد.
یک فعال محیط‌زیست گفت: در ۷۰ سال گذشته 7میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس از بین رفته و هم‌اکنون تنها 5میلیون هکتار جنگل در زاگرس باقی مانده است.
حقیقتش را بخواهید وقتی که به طبیعت نگاه می‌کنم، احساس می‌کنم با طبیعی‌ترین و واقعی‌ترین مثبت‌اندیش و مثبت‌نگر دنیا روبه‌رو هستم.
آنطور که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته است،در حدود 13میلیون جوان عزب در کشور وجود دارد.

امرالله و مایاها

از چهارتا لقمه حاضری سال، فقط همان تتمه تعارفش مانده است. امروز زمستان آمد تا دوباره عزای موهای سفید را بگیریم و به‌خودمان نهیب بزنیم که:‌ ای امان از عمر رفته. این حکایت اما انگار بدل شده به یک عادت و یک تکرار.