• شنبه 13 آذر 1400
  • السَّبْت 28 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Dec 04

100 روز کار

امروز شنبه صدمین روز شروع به کار دولت سیدابراهیم رئیسی پس از تشکیل کابینه در سوم شهریورماه است.

بازگشت حسن‌آباد

عملیات احیای میدان حسن‌آباد در حال انجام است و تا چند روز دیگر، چهره این بخش تاریخی تهران، هویت زیبای خود را دوباره به‌دست می‌آورد.

حرکت اومیکرون در جهان

در حال حاضر 17 کشور اروپایی، عبور ویروس از مرزهایشان را تایید کرده‌اند و محدودیت‌های مرزی شدیدی اعمال کرده‌اند. در آسیا برخی کشورها از جمله ایران، هند، ژاپن و... محدودیت‌ها را برای ورود مسافران از کشورهای آفریقایی تشدید کرده‌اند. در ایران هم شرایط مشابهی برقرار است، به طوری که مسافران کشورهایی که سویه جدید اومیکرون درآنها شایع شده، حتی در شرایطی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده باشند، باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

علاء‌الدین توان تحمل طبقات اضافی را ندارد

من در هنگام عملیات تخریب طبقه اضافی علاءالدین در سال1395 در این ساختمان حضور داشتم. وقتی یک طبقه اضافه بر طبقات دیگر ساخته می‌شد تمام نگرانی‌ ما از آن بود که هیچ اطلاعی از سازه اصلی ساختمان نداریم و این مسئله می‌تواند موجب ایجاد حادثه در همه ساختمان شود.

شگفتی در مواجهه حضوری با دانش‌آموزان

تأثیر کرونا در ساحت‌های مختلف جوامع انسانی، به زلزله‌ای مهیب قابل تشبیه است؛ زلزله‌ای که خیلی از پیامدهای فراگیر آن، تازه پس از آواربرداری و سر و سامان دادن به خرابی‌های اولیه رخ نموده است؛ پیامدهایی که این ماه‌ها در پس گردوغبار زلزله اصلی مدفون بوده و حالا با فروکش کردن پس‌لرزه‌ها به‌تدریج در معرض توجه عمومی قرار می‌گیرد.

کابوس دختر جوان تکرار نشد

سارق حرفه‌ای هر بار گریم می‌کرد و با چهره‌ای تازه سوار پرایدش می‌شد تا زنان و دختران را قربانی نقشه خود کند؛ غافل از اینکه آخرین طعمه‌اش دختری رزمی‌کار است که یک سال قبل قربانی چنین نقشه‌ای شده بود.

رونمایی از بودجه ضد تحریم و تورم

دولت می‌گوید بودجه سال آینده با هدف مهار تورم و با فرض باقی‌ماندن تحریم‌ها بسته شده و قرار است رشد اقتصادی ایران به 8درصد برسد. هرچند هنوز جزئیات رسمی از اعداد نخستین بودجه سال آینده منتشر نشده اما برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که تصمیم نهایی دولت افزایش حداقلی رشد هزینه‌های جاری کشور به‌ویژه حقوق کارکنان دولتی و رشد درآمدهای ریالی بودجه با رویکرد مالیاتی خواهد بود و سازمان برنامه و بودجه در گزارش خود به دولت اعلام کرده که بودجه سال بعد بدون کسری بسته شود.