• سه شنبه 2 آذر 1400
  • الثُّلاثَاء 17 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 23

متروی پرند؛ 10 سال در ایستگاه انتظار

تردد روزانه 30 تا 40هزار شهروند ساکن پرند به شهر تهران با فوت ده‌ها نفر بر اثر تصادف و هدررفت میلیاردها تومان پول طی هرسال همراه می‌شود
روزانه بین 30 تا 40هزار شهروند پرندی با خودروی شخصی راهی تهران می‌شوند و شب‌ها به محل سکونت خود بازمی‌گردند؛ اقدامی که به‌خاطر نبود حمل‌ونقل عمومی مناسب، با تصادفات بسیار در محور مواصلاتی‌ ساوه- ‌پرند- تهران همراه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته 58ساکن این شهر اقماری، جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند، بماند که صدها نفر نیز از نظر جسمی به‌شدت آسیب دیده‌اند.

کوله‌بران هیزم

زمستان امسال هم در حال فرارسیدن است و مسئله تامین انرژی گرمایشی در بسیاری از مناطق کشور که نه دسترسی به گاز طبیعی دارند و نه منبع انرژی دیگری مانند انرژی خورشیدی، حل نشده است؛ مشکلی که سال‌هاست به‌ویژه برای ساکنان حاشیه جنگل‌های زاگرس و البرز، پدیده‌ای به نام کوله‌بری هیزم ایجاد کرده.

طرح‌های فصلی نیازمند اعتبار متناسب با تورم

کتاب برای همه، شعاری است که در نقاط مختلف دنیا آن را به شکل‌های گوناگون سرداده و می‌دهند و در راستای تحقق آن، برنامه‌های بسیاری تدارک دیده می‌شود که یکی از آنها تخفیف برای خرید کتاب است تا دسترسی به این کالای فرهنگی را برای اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و مخاطبان با توانایی کمتر برای خرید کتاب فراهم کنند.

کاهش 8 درصدی تورم در 2ماه نخست دولت

مرکز آمار ایران می‌گوید نرخ تورم نقطه به نقطه از 43.7 واحد درصد در پایان شهریور امسال با کاهش 8واحد درصدی به 35.7 درصد در پایان آبان سال جاری رسیده و نرخ تورم 12 ماهه نیز در همین مدت از 45.8 درصد با افتی 1.4 درصدی به 44.4 درصد رسیده است.

سد 100 شکست

پس از 234روز توفانی، آمار فوتی‌های کرونا دورقمی شد و روی عدد97 قرار گرفت؛ 97مرگ در اثر ابتلا به کرونا در 24ساعت اخیر. آخرین‌بار دوازدهم فروردین بود که شمار مرگ‌های روزانه کرونا، زیر 100نفر یعنی 94نفر بود. پس از آن از سیزدهم فروردین، با ثبت فوت 117بیمار مبتلا به کرونا، موج بالارونده مرگ‌های کرونایی در کشور آغاز شد و پرونده نخستین‌ماه از سال، با 395فوتی در آخرین روز، بسته شد.

زن روزنامه‌خوان، همسایه‌اش را از مرگ نجات داد