• شنبه 29 آبان 1400
  • السَّبْت 14 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 20

تخفیف ویژه برای احیای بافت فرسوده

مدیریت شهری قصد دارد با ارائه مشوق‌های اقتصادی، هم به ساخت‌وساز رونق دهد و هم راه نوسازی 4500 هکتار بافت‌فرسوده را هموار کند
مدیریت شهری تهران از یک‌سو به‌دنبال جان‌دادن دوباره به حوزه ساخت‌وساز است و از سوی دیگر هدایت طرح «جهش تولید مسکن» مختص پایتخت را به سمت بافت فرسوده پیگیری می‌کند.
جمعیتی انبوه از ‌ مردم اصفهان با حضور در بستر زاینده‌رود، برای تأمین حقابه این رودخانه یک‌صدا شدند

طلب آب از بستر زاینده‌رود

«شهر به این قشنگی دیگه صفا نداره/ آب رو تو لوله کردن، سر لوله رو تابوندن، کجاها که نبردن»؛ این‌ شعارها صدای حنجره خشکیده زاینده‌رود است که از گلوی انبوه مردم تحصن‌کننده اصفهان و کشاورزان خسارت‌دیده از بحران بی‌آبی رودخانه خشکیده بیرون آمده است.

حضور در محله‌ها به شرط هم‌افزایی

حوزه ورود به جمعیت و به‌اصطلاح رفتن به کف خیابان و دیدن اقشار مختلف مردم برای فهم بهتر و بررسی مشکلاتشان سال‌های سال است که خیلی دوستان پیگیری می‌کنند. حالا به‌نظر می‌رسد مدیریت شهری جدید خیلی جدی‌تر در این حوزه ورود کرده و در این بین، شهردار تهران و معاونان‌ وی هر هفته با حضور در میان مردم در جریان مشکلات و درخواست‌های مستقیم شهروندان محله‌ها قرار می‌گیرند.

هدررفت بودجه‌ خرید واکسن با نزدن ماسک

روز گذشته اعلام شد، میزان استفاده از ماسک در کشور به 48درصد و میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی به حدود 47درصد رسیده است. هنوز آمار ابتلا و مرگ‌، روند نزولی دارد و نشانه‌های ورود به پیک ششم کرونا مشخص نشده اما با ادامه وضعیت رعایت پروتکل‌ها قطعا در آینده تأثیر بی‌توجهی به این پروتکل‌ها در آمارهای روزانه هم مشخص می‌شود.

عروسی پرحاشیه در صومعه‌سرا

به‌دنبال نشست ناگهانی زمین در یک تالار عروسی در شهر صومعه‌سرا، تعدادی از میهمانان به داخل گودالی یک متری سقوط کردند اما خوشبختانه آسیبی ندیدند.

ماسک 48درصد پروتکل‌های بهداشتی 47درصد

بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور از روند نزولی در میزان استفاده از ماسک و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی حکایت دارد؛ به‌طوری که بر اساس اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور در یک هفته گذشته، ۴۸.۳۶درصد و میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی هم ۴۷.۴۳درصد اعلام شده است.
سخنگوی ناجا: دور دور اگر مخل سلب آرامش و امنیت عمومی، مزاحمت برای نوامیس مردم، اخلال در شد- آمد و نظم ترافیکی مردم باشد، فعل مجرمانه محسوب می‌شود

حساب‌کشی از دوردور و‌آلودگی صوتی

«بر اساس قانون، پلیس با تردد دور دور خودرو‌ها و کسانی که مخل آسایش هستند برخورد خواهد کرد.» این خبری است که به تازگی، مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا اعلام کرده و‌ این در حالی است که بررسی‌های همشهری از ناجا، حکایت از آن دارد تخلفی ثبت شده با عنوان «دور دور» وجود ندارد.

فوت‌شدگان کرونایی؛ صفر

قبض‌های نجومی درکمین پرمصرف‌های گاز

فروش نخل تا اطلاع ثانوی «قاچاق» است