11
شنبه 29 آبان 1400
شماره 8366
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طی یکی، 2‌ماه اخیر بسیاری از کاربران از کندی اینترنت و کیفیت آن گلایه داشته‌اند. اما تقریبا 2هفته پیش، سایت speedtest که یک سایت معتبر بین‌المللی است، اعلام کرد که میانگین سرعت اینترنت در ایران افزایش داشته است.
درمان طبیعی و بدون دارودرمانی دومین فرد مبتلا به HIV در دنیا در کنار موجی از امیدواری برای درمان این بیماری، سؤال‌ها و ابهامات علمی بی‌شماری با خود به همراه داشت.
به سوی آینده
شرکت اپل که به اکوسیستم بسته خود در دنیا مشهور است، سرانجام اعلام کرده قطعات اصلی خود را به همراه ابزار لازم در اختیار کاربران می‌گذارد تا آنها بتوانند خودشان در خانه بخش‌هایی مثل نمایشگر و باتری را تعویض کنند.

دستیابی به حس حقیقی در متاورس مجازی

دستکش ابداعی شرکت متا، اگرچه با اتهام‌هایی مبنی بر اصل نبودن ایده‌اش روبه‌رو شده، اما می‌تواند دنیای مجازی را دگرگون کند
فناوری
اگر فیلم «بازیکن شماره یک آماده» ساخته استیون اسپیلبرگ را دیده باشید احتمالا دستکش و لباس‌های لمسی را برای آینده فضای مجازی می‌شناسید. شاید در سال۲۰۱۸ این ماجرا علمی-تخیلی به‌نظر می‌رسید اما حالا در حال تبدیل شدن به واقعیت است. دستکش‌هایی که می‌توان با آن اجسام را در دنیای مجازی جدید یعنی متاورس لمس کرد یا لباس‌هایی که می‌توان مثلا حس ضربه‌ها را با آنها فهمید.