• دو شنبه 26 مهر 1400
  • الإثْنَيْن 11 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 18

صعود انفجاری ایران در جدول واکسیناسیون

جزئیات آخرین بررسی‌‌های جهانی از میزان واکسیناسیون حکایت از ثبت 53 درصدی تزریق دوز اول واکسن در کشور دارد. این آمار در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی به ترتیب 64 و 56 درصد و در کشورهای اروپایی و آسیایی 58 و 54 درصد است
ایران در مقایسه با سایر کشورها در جایگاه امنی از نظر واکسیناسیون علیه کرونا قرار گرفت. بر اساس اطلاعاتی که در سایت‌جهانی ourworldindata آمده، ایران موفق به تزریق دوز اول واکسن به 53 درصد کل جمعیت شده است؛ وضعیتی که ایران را در جایگاه قابل قبولی از نظر تزریق واکسن در دنیا قرار داده است.
شواهد آماری از تغییر عمده در فضای اقتصاد رسانه حکایت دارد

تغییر فرهنگ مطالعه در کشور

نتایج پژوهش‌های مرکز آمار از فرهنگ رفتاری خانواده‌های ایرانی نشان می‌دهد فرهنگ روزنامه‌خوانی در ایران رو به افول است و 78درصد مردم دیگر روزنامه نمی‌خوانند و اطلاعات مورد نظر خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو می‌کنند.

معادله جدید اقتصاد و مذاکره

وزارت امور خارجه همزمان با آخرین جمع‌بندی‌های مذاکراتی دولت سیزدهم در برجام اعلام کرده مسیر مذاکرات آتی از اقتصاد کشور جدا خواهد بود و نخواهد گذاشت معیشت مردم مشروط به مذاکرات باشد.

مأموریت ویژه به معاون اول

رئیس‌جمهور به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال تشدید فشارهای معیشتی بر مردم ناشی از اوج‌گیری دوباره قیمت‌های ارز، ماموریت خنثی‌سازی تحریم‌ها را به معاون اول خود محول کرد.
یک فوریت طرح «بهبود حمل‌ونقل عمومی با بازگشایی مدارس در شرایط کرونا» دیروز در صحن پارلمان شهری تصویب شد

شهر برای سفرهای آموزشی آماده می‌شود

تصویب یک فوریت طرح بهبود حمل‌ونقل عمومی با بازگشایی مدارس در شرایط کرونا مهم‌ترین مصوبه دیروز شورای شهر تهران بود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل پارلمان شهری در جریان بررسی این طرح که با دوفوریت مطرح شده بود، گفت: «مقامات مسئول در حوزه آموزش اعلام کردند که طی هفته‌های آینده مدارس باز می‌شود و براساس آمارها حدود ۱۶.۵ درصد سفرهای تهران آموزشی است.

مسیر سبز در انتظار رمزارزها

تورم منفی مسکن پایتخت به روایت مرکز آمار