123
دو شنبه 26 مهر 1400
شماره 8339
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
حوضه آبریز دریاچه ارومیه امسال حدود 17درصد کمتر از سال آبی گذشته شاهد بارش بود، ولی چیزی که نصیبش شد، توسعه کشاورزی در این حوضه به‌رغم وعده‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد احیای دریاچه ارومیه و حقابه‌ای بود که از 640میلیون مترمکعب به 160میلیون مترمکعب رسید.

مرودشت فرو می‌نشیند

دشت مرودشت سالانه 22سانتی‌متر فرونشست دارد/ فرونشست به 300متری تخت جمشید هم رسیده است
وضعیت فرونشست در برخی از دشت‌های استان فارس از جمله دشت مرودشت بسیار وخیم و نگران‌کننده است. براساس اعلام یونسکو، استاندارد فرونشست در جهان سالانه 4میلی‌متر است.
روایت واقعی از مشکلات حریم پاسارگاد

روایت واقعی از مشکلات حریم پاسارگاد

حریم پاسارگاد بر مبنای اطلاعات جدید باستان‌شناسی باید به‌روز رسانی شود و بخش‌هایی از آن کاسته و بخش‌هایی به آن افزوده گردد
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که3 روز قبل در سفر استانی رئیس‌جمهور، به استان فارس و بازدید از پاسارگاد رفته بود، در جلسه شورای اداری این استان در حضور رئیس‌جمهوری و وزرای کابینه گفته بود که «کشاورزان به‌دلیل وجود مقبره کورش با مشکل مواجه شده‌اند و در تعیین حرایم آثار تاریخی باید انقباضی عمل شود.»
خبرهای کوتاه/ تصویب لایحه پروتکل حفاظت از محیط‌زیست خزر در مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط‌زیست دریایی دریای خزر را به تصویب رساندند.