• سه شنبه 19 مرداد 1400
  • الثُّلاثَاء 1 محرم 1443
  • 2021 Aug 10

خطر ورشکستگی صنعت برق

همشهری خطر ادامه روند فعلی را تحلیل کرد
اگر روند کنونی مصرف ادامه پیدا کند، تعرفه‌های برق اصلاح نشود و سرمایه‌گذاری لازم صورت نگیرد، خطر ورشکستگی صنعت برق ایران جدی است و خاموشی‌های اخیر نشانه‌ای از احتمال خاموش‌شدن انگیزه سرمایه‌گذاران برای روشن نگه‌داشتن ایران در دهه پیش رو است.

چرا ماسک نمی‌زنند؟

در این روزها همه‌‌چیز عجیب پیچیده و درهم شده است. واکسیناسیون لاک‌پشتی و از سر صبر و حوصله دولت با بی‌توجهی بخشی از مردم در ماسک زدن و رعایت کردن پروتکل‌ها یکی شده است.

جنگل‌ها در آتش بی‌مسئولیتی می‌سوزند

سال گذشته پوشش گیاهی 21هزار هکتار از رویشگاها و اراضی جنگلی کشور براثر آتش‌سوزی نابود شده و از آغاز سال‌جاری تا امروز هم 8700هکتار از رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی در آتش سوخته است.

توسعه عدالت‌محور شهر

انتظار می‌رود منتخبان شورای شهر ششم، هنگام تنظیم سیاست‌های اداره شهر، به این سؤال پاسخ شفافی دهند که چه برنامه یا سیاست‌هایی در متن شهر، عدالت بیشتری را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد؟

برسد به‌دست رئیس‌جمهور

جناب آقای رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خواهان «طرح جامع» تحول در مبارزه با کرونا شدند و سرفصل‌های چنان طرحی را چنین اعلام کردند...

تحقق عدالت شهری با توزیع عادلانه امکانات

یکی از پیامد‌‌های رشد شهرنشینی، گسیختگی در نظام توزیع خدمات و امکانات است‌؛ پیامدی که منجر به ایجاد نابرابری در برخورداری شهروندان از خدمات و امکانات شهری در شهرهای بزرگ ازجمله پایتخت می‌شود و به همین دلیل است که شهردار جدید تهران در برنامه‌های مدیریتی شهری خود به مفهوم و عبارت عدالت شهری توجه ویژه‌ای داشته است.

سر برگِ حسین

ماه دوازده‌بار دورش را که گِرد زمین بزند، سی روزش را با عطرش طی می‌کند. با مشکیِ پرچم و سبزِ شال و دود اسپندِ جلوی تکیه. با زبانی که حا و سی و یا و نون با شوق هجی می‌کند و به‌هم می‌چسباند و گوشی که همان را نرم‌تر می‌شنود. و بیدار می‌شود هوشیار‌تر از نفخه سور.