• شنبه 12 تیر 1400
  • السَّبْت 23 ذی القعده 1442
  • 2021 Jul 03

اخراج اجاره‌نشین‌ها از شهرها

مشاهدات خبرنگاران همشهری نشان می‌دهد؛ همزمان با تورم کم‌سابقه اجاره‌بها در پایتخت، قیمت رهن و اجاره در شهرهای جدید حومه تهران نیز با رشد بالای 100درصد مواجه شده است
تورم 100و200درصدی در بازار اجاره، واقعیتی است که راه را برای اخراج گسترده مستأجران ضعیف و متوسط هموار کرده و در این وضعیت، به گواه مشاوران املاک، مستأجرانی که نتوانند از محل پس‌انداز و قرض یا فروش خودرو و طلا، هزینه اضافه شده به قرارداد اجاره را تأمین ‌کنند، به‌راحتی از متن شهر به بافت حاشیه‌ای و شهرهای حومه‌ای اخراج می‌شوند.

زندگی موقت زاینده رود

آب در رود زاینده‌رود جاری و از عصر چهارشنبه9تیر به‌مدت 10روز برای جلوگیری از خشک شدن باغ‌های غرب اصفهان باز شده است.

تهران - ریاض؛ پیامی که پنجشنبه رد و بدل شد

غروب پنجشنبه گذشته، پیام مهمی بین ایران و عربستان رد و بدل شد؛ پیامی در ظاهر ساده اما بااهمیت برای بستر‌سازی‌ بهبود رابطه بین تهران و ریاض.

حلقه بسته بحران در بازارکار

هم‌اکنون دچار یک حلقه بسته بحران در بازارکار هستیم به این معنا که چالش‌های مزد و معیشت، هم تولید‌کننده و هم کارگران شاغل در واحد‌های تولیدی را دچار بحران کرده است؛ زیرا با کاهش قدرت خرید، تولید هم دچار رکود شده و به تشکیل یک حلقه بسته بحران منجر می‌شود.

مأموریت 6 گانه قاضی القضات

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا، بر ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود تأکید کردند.

معیارهای انتخاب شهردار

چه‌کسی شهردار تهران می‌شود؟ سؤالی که این روزها به یکی از داغ‌ترین خبرهای رسانه‌ای تبدیل شده و هر روز هم به‌طور غیررسمی نام اشخاصی از جناح‌ها و حزب‌های مختلف سیاسی شنیده می‌شود.
مهر پایان بر پرونده20ساله آقمشهد با رأی دیوان عالی کشور

وقف آقمشهد باطل شد

تمرکز رسانه‌ای بر موضوع جنگل‌های آقمشهد پس از 20سال سرانجام موجب صدور حکم ابطال وقف و بازگشت 5103هکتار از جنگل‌های هیرکانی به منابع طبیعی کشور شد. همچنین 470هکتار اراضی کشاورزی و مسکونی روستا نیز مستثنیات اعلام شد که در اختیار مردم روستا قرار می‌گیرد.

مدیریت اضطراری‌کرونا، نیاز سیستان‌و‌بلوچستان

بازگشت محدودیت‌ها به پایتخت قرمز

نفت ایران در عصر پسازنگنه